Avatar billede BornThisAj Novice
28. januar 2018 - 13:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Pc siger ethernet kabel istedet for Wi-Fi

Min bærbar vil ikke gå på Wi-Fi nede når jeg prøver at fejl finde siger den jeg skal sætte ethernet kabel ind og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få den tilbage til Wi-Fi indstillinger, nogen der kan hjælpe mig ? 😟
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2018 - 14:19 #1
Hej.
Oplys hvilken pc det er og hvilket (Windows) system den kører
Avatar billede posten Ekspert
28. januar 2018 - 14:24 #2
er du sikker på at dit wi-Fi er tændt ?? ser du andre netværk ??
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. februar 2018 - 07:46 #3
Har du et aktivt WiFi symbol på proceslinjen?
Ellers må du checke det #2 skriver.
Avatar billede BornThisAj Novice
11. marts 2018 - 22:58 #4
Min bærbar er en  Asus x541ua med windows 10.

Wifi forbindelsen er tændt i er kort stykke tid men så lukker den ned i et stykke tid hvor Wifi forbindelsen ikke står inden i netværks forbindelser mere. Efter jeg har ventet et par minutter eller har genstartet den kan den godt finde på at virke igen men der går ikke ret længe før det gentager sig.

Når den forsvinder ingen på netværks forbindelser så er tegnet nede ved indernet forbindelsen en tom wifi forbindelse med en stjerne og en sjelend gang er det en lille computer skærm med et kabel ved siden.
Avatar billede INK Ekspert
11. marts 2018 - 23:07 #5
Prøv at kikke i kontrolpanel - enhedshåndtering - netværkskort - "dit wifi kort".
Under strømstyring skal du fjerne fluebenet for at din pc må slukke kortet for at spare strøm.
Avatar billede BornThisAj Novice
11. marts 2018 - 23:37 #6
Har prøvet det nu og det virkede desværre ikke... den gør det det samme som før ikke nogle ændringer overhovedet. Men et glimrende bud ellers :-)
Avatar billede BornThisAj Novice
11. marts 2018 - 23:46 #7
Jeg kom lige til at se at der er en lille advarsel trekant på mit ene netværkskort Det der hedder Realtek RTL8723BE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC og den siger at enhedens status er: Enheden kan ikke starte. (Kode 10)  {handling mislykket} Den anmodede handling mislykkedes.

Kan det havde noget med det at gøre?
Avatar billede posten Ekspert
12. marts 2018 - 00:23 #8
ja da !!! en konflikt med driveren gør at trådløse netværkskort ikke virker prøv at fjerne den/dem søg efter en ny driver og lad din pc genstarte
Avatar billede BornThisAj Novice
12. marts 2018 - 00:51 #9
Nu skal jeg lige være helt med inden jeg gør noget dumt xD Skal jeg finde et andet drive og instalere eller skal jeg finde det samme som der var noget galt med og instalere? :-)
Avatar billede posten Ekspert
12. marts 2018 - 03:23 #10
du skal søge efter en ny driver og det gør du ved at gå i enhedshåndtering der sletter du de driver der er for netværkskortet når det er gjort går du i øverste linje og søger efter de nye driver (du får tilbud om at søge undervejs dem injorer du)når det er gjort vil den genstarte når den så kommer op igen BURDE det virke
Avatar billede BornThisAj Novice
12. marts 2018 - 13:18 #12
Jeg har prøvet begge ting nu og det virker desværre heller ikke den gør det samme igen desværre.

Har en kamarart at det kan være at min bærbar der har dårlig forbindelse og at jeg skal prøve at købe et USB netværks adapter for at styrke forbindelsen og derved ikke bliver smit af. Er det en god ide eller?
Avatar billede posten Ekspert
12. marts 2018 - 15:07 #13
først vilejeg prøve med et netværkskabel fra routeren hvis det stadig er det samme er det din forbindelse der er dårlig
Avatar billede BornThisAj Novice
12. marts 2018 - 16:56 #14
Mange tak det prøver jeg 😉