Avatar billede fredefredefrede Praktikant
29. januar 2018 - 07:08 Der er 3 kommentarer

HJÆLP. Mac bliver ved med at genstarte efter opdatering!

Hej. Så som i nok har gættet fra overskriften, er min Macbook gået mere eller mindre ned efter jeg forsøgte at opdatere den til den nyeste softwareopdatering (mener den hedder High Sierra). Min mac er rimelig gammel men havde kørt fint inden. Der var strøm nok til at opdateringen skulle kunne gå igennem, men jeg havde den ikke til strømforsyning. Jeg havde desuden heller ikke forbindelse til internettet under opdateringen, hvilket først gik op for mig efter.
Nå, men det, der sker med den nu, er, at den bliver ved med at genstarte med en fejlmelding, der beder mig om at trykke på en tast eller vente og dernæst kommer til log-in siden og dernæst kommer der endnu en fejlmelding med en masse kodesprog med sort tekstbaggrund, hvorefter den genstarter og begynder på ny.
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe - tak på forhånd!
Avatar billede INK Ekspert
29. januar 2018 - 12:36 #1
Oplys lige model og årgang, så vi kan checke om High Sierra kan køre uden problemer.

Har du taget sikkerhedskopi af alt, så kan en komplet reinstallation være løsningen. Mangler du at tage kopi, kan din harddisk muligvis tilsluttes en anden Mac, og så kan man pille filerne ud til en sikkerhedskopi.

En komplet reinstallation sletter hele disken!
Avatar billede fredefredefrede Praktikant
29. januar 2018 - 13:23 #2
Har ikke en sikkerhedskopi desværre, men det er kun mine billeder jeg frygter for, eftersom det virker til at de fælles album jeg har oprettet fra computeren af er forsvundet efter den er begyndt at genstarte. De fælles album kan jeg sagtens leve uden, men hvis de billeder jeg har uploadet til iCloud også er forsvundet, er det en anden sag (har nemlig nær 10.000 billeder på den). Er det sådan iCloud fungerer? Altså hvor den slettet billederne online, hvis de slettes på det originale produkt/device.

Model: MacBook Pro 13”
Årgang: Den er købt i 2014 - ved ikke om det er svar nok.

På forhånd tak!!
Avatar billede INK Ekspert
30. januar 2018 - 21:31 #3
Ved at logge på iCloud fra en anden PC/Mac, kan du checke om dine billeder stadig ligger i "skyen". Gør de det er alt ok. Du reinstallerer MacOS og logger på iCloud igen. Dine billeder vil så være tilgængelige på maskinen igen.