Avatar billede plok Forsker
02. februar 2018 - 20:33 Der er 3 kommentarer

Tastatur med indbygget Rollermouse - findes det?

Hej allesammen.

Jeg sider til daglig rigtig meget ved min PC grundet arbejde. Jeg er selvstændig, så derfor er der ingen til at betale, udover undertegnet ;P

Grundet de mange timer bag skærmen får jeg utrolig mange spændinger! Jeg har kigget en del på en Rollermouse, da jeg ved at mange har gavn af disse remedier.

Men findes der ikke et tastatur som har indbygget Rollermouse?

Jeg ved godt at man kan få nogle hvor man sætter selve tastaturet i, men synes at den løsning hvor det evt. kunne være indbygget ville være en fordel :)

Håber der er nogen som kender til et eller andet?

God aften :)
Avatar billede thov Forsker
02. februar 2018 - 21:54 #1
Det findes skam.
Jeg har et kompakt, trådløst tastatur fra "Trust", med en kugle i højre side.
Modellen hedder 17921, ser det ud til.
Jeg bruger det ikke, for jeg foretrækker tastaturer med num-pad.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2018 - 22:31 #2
der findes sådan en rulle man sætter på kanten af tastaturet. det er en rullemus.
https://www.ergopartner.dk/easymouse-nyhed.html?gclid=EAIaIQobChMI77yM4ZaI2QIV5p3tCh28mwV8EAAYAiAAEgJknfD_BwE
Avatar billede Sven Caning Novice
07. februar 2022 - 08:47 #3
Nu skal man jo ikke være enig om alt ting. JEe mener at man skal bruge mousetrapperen som underarmsstøtte. Så fingrene ligesom rækker op på tastaturet. Hvis man har en hånd med almindelige fingre (målt på længde :-)) så kan man ofte have en fordel af et lille mellemrum imellem tastatur og mousetrapper:
https://headsetshop.dk/shop/mousetrapper-advance-2160p.html
Pointen ved en moustrapper er både at fingrene falder ned på tastaturet imodsætning til hvis man skal række "op" på tastaturet og løfte fingrene for at skrive, som ikke er godt for en museskader.