Avatar billede Lasse S Praktikant
03. februar 2018 - 21:57 Der er 1 kommentar

Surround sound 5.1 mac til samsung hjælp!

Hej med jer.
Jeg er havnet i den situation, at jeg har fået en samsung hw-c500 receiver samt JBL- sub og left/right fronthøjtalere af min svigerfar. Jeg havde tre separate højtalere derhjemme til henholdsvis center, left- og right surround.
Jeg har nu knoklet hele weekenden på dette system, men må erkende at jeg er lidt fortabt. Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke, så jeg håber inderligt at der er nogen herinde der kan hjælpe mig!

Mit ønske er at jeg kan smide hdmi kablet i min mac, og så kan jeg sætte musik på som kører 5.1 og sætte en film på som kører 5.1 surround.

Det jeg pt. har gjort er, at jeg har sat et hdmi kabel fra min Macbook pro over i AUX hdmi input i min receiver, og kabel fra hdmi output op op i mit samsung fjernsyn. Derefter har jeg sat alle højtalerkabler (korrekt) i receiveren og når jeg så starter musikken spiller det, men der er ikke surround, det er stereo. Jeg har læst mig frem til at man skal gå ind på "indstil lyd og Midi" på mac og ændre fra stereo til 5.1 surround, men når jeg gør det er det KUN mine to fronthøjtalere der spiller, og hvis jeg derimod skifter tilbage til stereo 2-kanals spiller det hele igen.

Jeg har prøvet en surround test på nettet hvor han siger "left front" og så tester den højtalerne hele vejen rundt, og det er kun center og de to fronts der spiller....

På displayet står der digitalt, og ikke analog? Ved ikke om det har en betydning, i såfald ved jeg ikke hvordan man ændrer det.

Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig?

Hilsen Lasse
Avatar billede Lasse S Praktikant
04. februar 2018 - 11:30 #1
Hvis I har yderligere spørgsmå,l er jeg til rådighed til at besvare dem :-)