Avatar billede Hans M Juniormester
04. februar 2018 - 12:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mac pegefelt virker ikke efter hensigten

Hej
Efter genstart af min iMac fungerer pegefeltet (trådløst) og musen (også trådløs) ikke efter hensigten.
Browser: Primært: Google Crome. Sekundært: Firefox. Tertiært: Safari

Nedenstående er alene gældende for arbejdet i browsererne. Altså ikke i MS-Office-pakken og andre.

Gælder både pegefelt og mus:
Når jeg enkeltklikker på et link åbnes vinduet "Arkiver som", altså som om jeg vil downloade. Hvis jeg så arkiverer, kommer html teksten, ikke en webside.
Dog er det sådan, at når jeg er på en side - som df. eks. denne her - kan jeg godt enkeltklikke på PREVIEW, som så kommer frem på normal vis. Eller OPRET, og sørgsmålet oprettes.
Gælder pegefeltet:
Hvis jeg i stedet dobbeltklikker, altså bruger to fingre, kommer rullefeltet med bl.a. Åbn i nyt faneblad. Herved er det muligt for mig at komme videre, men det er ret besværligt i f.eks. Netbank, hvor jeg ender med at have 5 - 7 faneblade åbne på min banks hjemmeside.
Gælder musen:
Hvis jeg klikker med to fingre her, sker intet.

I tillæg er det sådan, at hvis jeg enkeltklikker på en genvej i Bogmærkemenuen, sker der intet. Også her skal dobbeltklikkes.

Er det noget, nogen her kan hjælpe med?

På forhånd tak.
Hans M.
Avatar billede egonspock Seniormester
04. februar 2018 - 17:57 #1
Hej Hans
Periferiudstyrsproblemer-problemer skyldes sommetider fejl i PRAM'en, som indlæses under opstart. Den kan nulstilles ved at holde cmd-alt-p-r nede under opstart indtil der er kommet 2 bong-lyde, så giver du først slip igen. Med lidt held kan det hjælpe.

Du nævner ikke om det opfører sig på samme måde i alle tre browsere, eller kun i Chrome, og om der er problemer i andre programmer, så jeg gætter på at det er et generelt problem, som ofte kan løses på denne måde.
Avatar billede Hans M Juniormester
06. februar 2018 - 19:49 #2
Tak egonspock.
Det var i alle tre browsere, og dit råd hjalp. Så ved jeg det til en anden - træls - gang.
Tak for hjælpen.
Hans
Avatar billede egonspock Seniormester
06. februar 2018 - 19:57 #3
Det er sjældent at se, men det er et godt kneb at have med i værktøjskassen :-) Godt det virkede denne gang.