Avatar billede Mzbarcaa Mester
08. februar 2018 - 14:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lås af celler

Hej Alle,

Jeg har prøvet at låse alle de celler jeg har indtastet en værdi i, således at brugerne ikke kan ændre dette - Men når jeg så trykker på de grupperinger, som skal folde sig ud, gøre de nemlig det ikke - De er åbenbart låst med - Hvordan jeg kan løse dette?

Tak på forhånd :)
Avatar billede Mzbarcaa Mester
08. februar 2018 - 15:06 #1
Inde i VBA indføres følgende makro:
"Sub Auto_Open()

Application.ScreenUpdating = False

For Each ws In Sheets

With ws
.Unprotect Password:="SumProduct"
.Protect Password:="SumProduct", UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
End With

Next ws

Application.ScreenUpdating = True"

Også skulle det fungere - Det gøre det for mig :)

End Sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
08. februar 2018 - 15:15 #2
Hej

Du bliver nok nødt til at lave 2 makroer.

En makro der gemmer det der senere skal foldes ud, og som bagefter beskytter arket.

Og en makro der fjerner beskyttelsen, og folder dine grupperinger ud, og afslutter med at beskytte arket.

Lav dem eventuelt med genvejstaster, tilknyt dem til et par knapper.
Avatar billede Mzbarcaa Mester
08. februar 2018 - 15:27 #3
Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt med - men det fungere umiddelbart fint med makroen som jeg har kommenteret i #1 - Tænker du når jeg skal redigere i det eller hvordan? Kan du måske komme med et eksempel og mere forklaring, så jeg kan se, hvorfor det du siger måtte være en god løsning :) PFT!
Avatar billede Mads32 Ekspert
08. februar 2018 - 15:55 #4
Hej

Jeg skrev min kommentar medens #2 blev uploadet, havde jeg set denne havde jeg ikke kommenteret dit indlæg.

Jeg kan ikke skrive makroer i VBA, så når jeg skal bruge en mako bruger jeg optageren, og tilretter derefter hvis det er nødvendigt.

Jeg kan ikke skrive en makro som den du har kommenteret, så jeg afstår fra flere indlæg til denne tråd.

Fortsat god dag.
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 07:07 #5
#4 - Det kan jeg hellere ikke, men fandt løsningen på nettet :)