Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 07:59 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

VBA - Error 1004

Hej Alle,

Jeg fandt nedenstående kode i går for at kunne tillade at åbne grupperingerne, som jeg havde lavet - Men, nu hvor jeg går i modellen, så vil den slet ikke. Der fremtræder så "Error 1004" - Jeg prøvede så, at åbne en ny Excelfil og indsætte vba koden og her fungere koden uden problemer, så forstår ikke hvorfor dette egentlig sker?

Tak på forhånd! :)

"Sub Auto_Open()

Application.ScreenUpdating = False

For Each ws In Sheets

With ws
.Unprotect Password:="SumProduct"
.Protect Password:="SumProduct", UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
End With

Next ws

Application.ScreenUpdating = True

End Sub"
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 08:59 #1
Hej
Prøv med Activeworkbook.Sheets i For-sætningen
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 09:25 #2
Er ikke helt med?
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 09:28 #3
Hvordan gøre jeg, at koden kører af sig selv helt automatisk uden at sige at den skal køre - Altså at brugeren simpelthen åbner det op og koden kører af sig selv, uden at gøre noget yderligere?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 09:55 #4
Prøv:
Hold Shift nede
Dobbelt Klik på filen for at åbne den
Når åbningen er ophørt - slip Shift
Alt+F11 åbner op for VBA-koden så du kan redigere
Gem filen
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 10:16 #5
Jeg ved godt, hvordan jeg åbner VBA-koden, men leder efter en måde at kunne fjerne "error 1004" samt få vba´en til at køre automatisk. Når jeg laver VBA koden og gemmer filen som "aktive makro" og lukker filen igen, og når jeg skal åbne den - så fungere det simpelthen ikke - Så skal jeg køre vba koden igen og fejlen kommer frem.
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 10:26 #6
Jeg ønsker nemlig, at lade makroen køre af sig selv uden at brugeren skal sige afspil når filen åbnes - Kan man ikke det?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 10:33 #7
Har du indlagt tilføjelse i VBA-koden?
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 10:37 #8
Ikke andet end det, som står foroven - Hvad skal jeg tilføje yderligere?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 10:47 #9
Prøv at erstatte Sub  Auto_Open() med
Sub Workbook_Open()
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 11:08 #10
Jeg har indtastet det i projektmappen, men den vil stadig ikke afspille automatisk når åbnes - Når jeg så manauelt prøver at køre makroen, så siger den at der er fejl, men lukker så makroen igen og det hele fungere som det skal, selvom den siger at der er fejl.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 11:11 #11
Prøv at vise VBA-koden, som den ser ud nu.
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 11:14 #12
Private Sub Workbook_Open()
Application.ScreenUpdating = False

For Each ws In Sheets

With ws
.Unprotect Password:="1255"
.Protect Password:="1255", UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
End With

Next ws

Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 11:20 #13
Nu fungere det, men nu varsler den om at jeg har indtastet en forkert kode...
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 11:21 #14
Private Sub Workbook_Open()
Application.ScreenUpdating = False

For Each ws In ActiveWorkbook.Sheets  '<--------- har du prøvet denne tilføjelse

With ws
.Unprotect Password:="1255"
.Protect Password:="1255", UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
End With

Next ws

Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 11:23 #15
Nej? Den var med koden, som jeg havde fundet på nettet? Skal jeg prøve at fjerne den?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 11:38 #16
Ikke forstået....
Jeg viser en tilføjelse - vil du fjerne den?
Eller er den der viser fejl? I givet fald hvilken fejl.

Den er jo ikke med i #12
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 11:46 #17
Har tilføjet den, men den giver stadig fejl.
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 11:48 #18
Når jeg åbner filen, så får jeg det her frem:

"Run time error ´1004´:

Du har angivet en forkert adgangskode. Kontroller, at CAPS LOCK-tasten er slået fra, og spørg for at bruge store og små bogstaver korrekt."
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 12:24 #19
Er Password (Adgangskode) korrekt?
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 12:26 #20
Jeg taster den jo ikke, når jeg åbner excelfilen, så kommer det op - Læs #10 og #13.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 12:31 #21
Ok - sidste chance - er det en fil som du kan fremsende?
Hvis Ja - så anvend www.supertekst-it.dk | Kontakt - så svarer jeg
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. februar 2018 - 13:05 #22
Det er den dog ikke, jeg prøvede at åbne en ny Excel og teste det af, og der fungere det umiddelbart helt fint uden problemer - Jeg tænker så om man kan nustille alle makroer og koder samt beskyttet ark, så alt den del simpelthen bliver nulstillet og prøver forfra.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 13:18 #23
OK - held og lykke
Avatar billede Mzbarcaa Mester
12. februar 2018 - 08:03 #24
Jeg fik set problemet, den var ikke glad for at havde ændret den første kode som jeg havde valgt - Da jeg ændrede dette, så kom der ingen fejlmeldinger overhovedet, men nu fungere funktionen bar ikke  helt korrekt, det skal jeg finde ud, hvorfor.