Avatar billede KlavsT Novice
09. februar 2018 - 13:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Returnerer værdi til celle

Hej forum
Håber I kan hjælpe udfra følgende problemstilling:
Vil gerne automatisk have udfyldt en kolonne i excel.

Jeg har dannet et datark med alle de nødvendige data.

Eksempelvis

Kolonne A

Kolonne B
Bil
Båd
Campingvogn

I det aktive ark vil jeg vil så gerne at jeg kunne taste en værdi i en kolonne eksempelvis værdien ”1”.
Dette skal så afføde at excel automatisk udfylder en anden kolonne celle med værdien ”Bil” ect.

Fidusen var at jeg kunne tage en kopi af en hel kolonne tal – paste ind i det aktive ark og vupti så
Var alle cellerne udfyldt med bil, båd eller det tilhørende produkt.

på forhånd mange tak
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. februar 2018 - 14:10 #1
Avatar billede kim1a Ekspert
09. februar 2018 - 14:11 #2
Formlen du skal bruge er vlookup (Lopslag på dansk).

Vlookup([felt du skriver 1 i];[reference til tabellen hvor din oversættelse står];2;false)

Din oversættelsestabel skal så bestå af to kolonner (her vist med = imellem)
1 = Båd
2= Bil
etc
Avatar billede KlavsT Novice
09. februar 2018 - 16:13 #3
Hej xl-Enthusiast - lige præcis hvad jeg skal bruge !  Kanon

@Kim1a - tak for inputs.  Havde selv kigget på Lopslag, men jeg kunne ikke kopiere formlen ned igennem kolonnen, så skulle lave den for hver enkelt celle.  Muligvis mig, men det lykkedes ikke.  Men tak for indspark.
Avatar billede kim1a Ekspert
09. februar 2018 - 17:45 #4
Ja, det er nok lige den sidste forståelse der kikser - det kommer du sikkert hurtigt efter.

Xl ser ud til at have deaktiveret løsningen desværre, så man kan ikke se hvordan det blev løst. Lidt en skam, især hvis andre forvilder sig herind og leder efter svar.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. februar 2018 - 18:36 #5
Beklager - jeg har haft problemer med Dropbox.
Nu skulle den være der igen.

https://www.dropbox.com/s/7wuasc3e6le5j2g/Bil.xlsx?dl=0