Avatar billede STR4NGER Praktikant
10. februar 2018 - 19:49 Der er 3 kommentarer

Internetdeling

Jeg har lige ændret mobilabonnement, og jeg bruger det normalt til at spille på (Ved at dele til pc, via usb kabel). Jeg har ændret til fri data, og nu står der at jeg kun kan bruge 60 gb til internetdeling. Jeg tænkte på om hvordan de overhovedet kan se hvad jeg bruger dataen til (Altså om jeg bruger det på mobilen, eller til at dele), og i så fald hvordan?

Tak på forhånd :)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2018 - 20:27 #1
ja de kan se at det er din computers IP der har brugt data på din telefon
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2018 - 21:03 #2
Hej.

  De kan ikke se, hvordan du bruger det så detaljeret. Din telefon vil fungere som router, og vil derfor i deres netværk være den IP#, der bruger data.
  Det der VIL kunne ses, er hvis du f.eks. kører P-2-P og VPN da det vil være ganske usædvanlige ting at se fra en mobil.

De bedste hilsner
Avatar billede nopsen Ekspert
17. februar 2018 - 19:28 #3
begrænsning af data deling er ulovligt, så dit mobilselskab sku gerne ha fjernet det igen, læs her

https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/oister-aendrer-nyt-mobilabonnement-stillede-ulovligt-krav-til-kunderne/7044310