Avatar billede Jonas L Novice
10. februar 2018 - 21:43 Der er 11 kommentarer

PSU siger klikke lyde

Hej,
Jeg sad forleden og spillede på min pc, hvorefter at jeg tog mit headset af og hørte at min pc sagde nogen klikke lyde, jeg undersøgte det og fandt ud af at det kom fra min psu, da min psu kun er 2 år gammel er jeg en smule øv over det. Er der nogen måder at fikse det på?
Min psu er en FSP 500W 60HHN

Lyden er sådan her:
https://drive.google.com/open?id=1cIfkfFi9dayYdNI_lOW0yDz98SUBNHEq
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2018 - 22:44 #1
Jeg kan ikke høre klikke lyde fra dit link. Jeg har heller ikke hørt om det før.
Klikke lyde plejer at komme fra en defekt harddisk.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. februar 2018 - 23:52 #2
#1
Jeg kan heller ikke høre nogen kliklyde.
Er der tale om en harddisk der giver kliklyde, er disse lyde væsentlig langsommere.
Er der tale om en stationær, kan det være en ledning der er kommet for tæt på en kabinet-blæser.
Hvis der kun er én harddisk i maskinen, og systemet ellers fungere kan harddisken udelukkes som synderen.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2018 - 09:05 #3
Er du sikker på det ikke er i headsæt du hører lyden? Dette kan nogle gange forekomme.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2018 - 09:30 #4
noget er kommet i blæseren - åben pc og støvsug med børste-mundstykke (hold en finger på blæser imens, så den ikke pisker rundt)
Jeg har haft en bærbar, hvor en reservedelsnummer-label på ram var suget i blæser til cpu - det larmede også meget.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2018 - 10:38 #5
#4
Jeg titslutter mig din forklaring. Jeg tror også at der er kommet et eller anden fremmedlegeme i blæseren.
Avatar billede Jonas L Novice
11. februar 2018 - 11:30 #6
#4/#5 i har nok ret i det, men det er mærkeligt, fordi det sker kun når pc går i sleep tilstand og vågner igen, jeg vil alligevel lige prøve at rense den :)
Kan det være noget andet?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2018 - 12:56 #7
ok - det er når blæser skifter hastighed til/fra 0 omdr/sek at du hører det - dvs snavs blæses op parallelt med blæser når der er lidt flere omdrejninger. (hvis altså min idé holder mht lyden)
Avatar billede Jonas L Novice
11. februar 2018 - 15:21 #8
#7
Så hvis jeg renser den, tror du så den stopper med at sige lude? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2018 - 17:00 #9
Kig først efter løse ting tæt på psu. Få dem flyttet (evt med strips eller tape). Dernæst rens/støvsug psu, og det er så det. Den vil gå tilbage til tidligere manglende støj.
Avatar billede Jonas L Novice
11. februar 2018 - 17:42 #10
Okay, hvilke ting skal jeg kigge specifikt efter? er ikke den store hardware nørd...
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2018 - 18:27 #11
ting, der sidder løst tæt på blæsere (ikke kun psu, men også ved cpu og grafikkort). Alt i en pc burde være monteret, og ikke blafre rundt.