Avatar billede jkrons Professor
11. februar 2018 - 00:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows 7.0 - kan ikke kopiere filer

Efter en systemopdatering til Windows 7.0 kan jeg ikke længere kopiere filer. Når jeg sætter ind efter en kopiering får jeg meddelelsen om, at Windows Explorer er holdt op med at fungere. Når jeg bruger klip er der ingen problemer.

Jeg har prøvet at gendanne, men desværre uden held, da jeg ikke kan komme langt nok tilbage i gendannelsespunkter.

Er der nogen, der har et godt forslag?
Avatar billede 450025 Ekspert
11. februar 2018 - 01:10 #1
jkrons.  Et godt forslag på det du spør om er nok ikke så enkelt, men en tanke måtte være og forlate Win 7.0 det er snart en museums gjenstand det, klart man kan jo felle en tåre men den kan tørkes bort igjen.

Ved å gå over til Win10.  Win10 må jeg si, at selv om ikke alt er på plass i dag så er det blitt et flot program og er man flink, tilpasser seg det nye systemet, tar et vedlikehold som en selvfølge er det omtrent problemfrit.

Vi må innse etter hvert at det går samme veien som Windows Explorer og dette kan vi ikke gjøre noe med du er ikke den eneste som må inse dette.
Ha en fin dag.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2018 - 06:34 #2
har du nogen ekstraprogrammer installeret i højreklik menu ? fjern dem!
opstår problemet i safe-mode ? test det.

opdater dine bundkort+chipset drivere, og slå hardware acceleration til
Avatar billede 450025 Ekspert
11. februar 2018 - 07:17 #3
Jeg viser til ditt svar sidwave, selv likte jeg godt Win7 et fint program og ikke kritikk til ditt svar, men vi kan ikke bremse utviklingen win7 er på vei ut, dem eldre jeg omgås her tror Win7 vare evig det nok feil Sorry.

Dem får og har problemer med språkdrakten alt nå. Ok det er ikke noe problem
det alt kan fikses, forteller da bruk Engelsk, dem  nekter plent dette, det skal være Norsk? Og Hva skjer?
Dem får tilbud av meg følg tiden vi er i, legg inn Win10 jeg har ikke fått noen klager enda helt utrolig.
Småting oppstår ok, lidt hjelp og Takk tilbake, men vet at vi Gamlinger er lidt Sære det tross vi kan lære om man er 85 år også, lidt vedlikehold takler dem fint er imponert.

Ditt svar helt ok men det er bare en utsettelse og vi kan ikke stoppe dette det vet du også. Vi er på rett vei.
Ha en flott søndag.

Arne.
Avatar billede stjans Guru
11. februar 2018 - 08:55 #4
At skifte til WIN 10 er ingen garanti for at problemet løses - og at betragte WIN 10 som et fremskridt er nok en subjektiv holdning.

Prøv at rulle tilbage til før systemopdateringen (systemgendannelse) og se om dette løser problemet.
Avatar billede stjans Guru
11. februar 2018 - 08:57 #5
... Og så kan man ikke rette i sine egne kommentarer !!. Mon en admin kunne tage et kig herpå snarest ??.

OG - hvis systemgendannelse ikke virker - og du ikke ønsker at opgradere til WIN 10, ville jeg smide en ny WIN 7 på - eventuelt prøve med en reparation via disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2018 - 08:59 #6
Jeg er enig i #4
Der er ingen garanti for at Windows 10 kører optimalt på denne pc. Der er jo hardware i ældre computere der bare ikke understøtter det nye system. Så jeg synes også man skal forholde sig til det der reelt spørges om.
Og det er det som #2 og #4 prøver på at gøre :-)
Avatar billede jkrons Professor
11. februar 2018 - 11:04 #7
Jeg vil afprøve nogle af forslagene og vende tilbage. At opgradere til Win 10 er desværre ikke en option, da jeg har både SW og HW, som ikke er understøttet, men som jeg bruger til hverdag, og som ikke lige kan udskiftes.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. februar 2018 - 11:56 #8
#4 stjans (og at betragte WIN 10 som et fremskridt er nok en subjektiv holdning.) Ja det  er jeg enig i er man ikke moden for dette da er best å la våre.

Da kan jeg fortelle at jeg har vert med helt fra starten av med Win10 da var der nok noen småting ja ok. Normalt det. Man får ha tro på det man gjør.

Men i dag et utrolig fint program og det blir bedre bare vent og Velkommen etter når du blir moden for det.

Læser du ikke hva Tråstarter skriv (Jeg har prøvet at gendanne, men desværre uden held)
Jeg du, jeg ser du er flink jeg (OG - hvis systemgendannelse ikke virker - og du ikke ønsker at opgradere til WIN 10, ville jeg smide en ny WIN 7 på - eventuelt prøve med en reparation via disken)  Tror nok dette er bortkastet Sorry. Men lykke til.

#7 jkrons. Det forstår jeg godt, er enig i dette men før eller siden er nok veien å gå til Win10 du taper ikke på det å vente heller helt klart, for Win10 har nok lidt igjen før det er helt fullkomment.

Mulig jeg har haft flaks selv men så flott program det har fungert  fint til nå, det er en Fornøyelse og bruke hver eneste dag, jeg går ikke Bakk  (Tyvær.sa Svensken.)

Arne.
Avatar billede stjans Guru
11. februar 2018 - 12:58 #9
@ 8. Som jeg skriver i tråden umiddelbart nedenunder, så kan man IKKE rette i en tråd.

Her anfører jeg også at hvis systemgendannelse ikke virker, så .... så svaret på dit spørgsmål er entydigt: Jo - jeg har læst hvad trådsarter spørger om !.

Der er intet i vejen med at geninstallere WIN7, hvis man af en eller anden årsag ikke ønsker WIN10.

Du er åbenlyst meget glad for WIN 10, og det er rigtig godt for dig.

Jeg har en helt anden opfattelse af WIN10 - men den kan for trådstarter være helt ligegyldig.

Lad os holde diskussionen til løsning af problemet for trådstarter - og glemme vores åbenlyse glæde ved alt muligt andet.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. februar 2018 - 13:35 #10
Jeg hopper av, beklager hvis det var negativ det jeg skrev.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2018 - 13:41 #11
Enig i #9 :-)
Avatar billede jkrons Professor
11. februar 2018 - 23:05 #12
Jeg har nu prøvet alle de gode råd, men desværre uden held. Drivere er opdateret, jeg har kørt en "repair", og problemet findes også i Fejlsikret tilstand.

En søgning på nettet viser at jeg ikek er den samme med tilsvarende problemer. Andre rapporter dog fejlen ved både Klip og Kopier, mens jeg alså kun oplever den med kopier.

Jeg må nok slå mig til tåls, indtil jeg kan udskifte til udstyr, der kan køre under win 10. Som jeg i øvrigt kører på min anden pc, og som jeg er ret glad for, især efter at jeg har fået sat brugerfladen op som den klassiske.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2018 - 10:09 #13
Har du forsøgt at tjekke dine systemfiler med sfc /scannow?

https://support.microsoft.com/da-dk/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system

Husk at have medie i når den scanner
Avatar billede jkrons Professor
12. februar 2018 - 10:25 #14
220661 -> Det har jeg, og der blev ikke fundet fejl. Det eneste jeg kan komme i tanke om, er at et program ikke har det godt med den pågældende opdatering, men jeg ved i givet fald ikke hvilket, da jeg ikke har installeret SW på denne pc i et par år snart. Jeg bruger den kun til de opgaver, som ikke fungerer under Win 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2018 - 11:00 #15
Ok. Så løses det sikkert ikke uden man installerer om fra bunden af.
Avatar billede jkrons Professor
12. februar 2018 - 23:28 #16
Du har nok ret. Jeg må se om jueg kan grave min installations CD frem.