Avatar billede bvirk Guru
11. februar 2018 - 10:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bluetooth lyd

En smartphone (ældre HTC Desire C ) kan sende tilsyneladende differentiere sin lyd omdirigering mellem telefon tale og mediafspiller.
Har stor glæde af lytning over bluetooth højtaler fra VLC player.
I en ældre sony ericsson HBH-608 (måske 10 år gammel) øresnegl, er der ingen lyd fra VLC player - kun telefon tale går over bluetooth forbindelse.
Hvordan det være?
I settings->bluetooth er der ingen menuer til at ændre lyd output - er der det andre steder i telefonen?
Under opkald fungerer bluetooth højtaleren som medhør - både ringetone og tale.
Siden der er den forskel så må telefonen kunne skelne mellem arten af bluetooth enheder - øresneglen har jo også mikrofon så  den er tovejs i modsætning til højtaleren.
Er der nogen specifikationer på et moderne bluetooth headset man skal kigge efter for at sikre sig at mediaafspiller lyd går over dem.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2018 - 14:40 #1
når talefonen kun sender tale over bluetooth, er det nok fordi den er designet sådan
Avatar billede bvirk Guru
05. marts 2018 - 21:41 #2
Men hvordan designet, hvilke bluetooth profiler understøtter den og hvor ser jeg det henne og hvilke for øresneglen?
Telefonen kan ja sende bluetooth audio, men, må jeg konkludere, fordi bluetooth højtaleren (JBL charge 3) har en bluetooth profil som telefonen gerne vil servicere med audio lyd.
Det er ikke noget jeg vil bruge mere tid.