Avatar billede Anders Juniormester
12. februar 2018 - 09:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Programmering af excel - find fejlen

Jeg har med stor hjælp sidste år fået programmeret et excel-ark jeg bruger som opgavekalender i firmaet.
Imidlertid virker programmeringen ikke længere? Jeg skal kunne oprette ny kalender ved at indtaste årstal, og indlægge lukkedage ved at indsætte datoer.
Er der en her der er rigtig skrap til programmering, som hurtigt lige kan finde fejlen?
Arket kan downloades via dropbox her: https://www.dropbox.com/s/s3126i1tyo04v1v/Ordreplan%20HA.xlsm?dl=0

På forhånd tusind tak!
12. februar 2018 - 09:38 #1
Det er en smule svært at hjælpe uden at kende modellen - kan du ikke prøve at beskrive lidt mere detaljeret, hvad det er for en fejl du får?
Avatar billede ebea Ekspert
12. februar 2018 - 10:31 #2
Er det omkring dine datoer du tænker på, når du har skiftet til nyt år?
Avatar billede Anders Juniormester
12. februar 2018 - 10:44 #3
Når jeg skifter årstal ændres kalenderen ikke som den plejer, og ligeledes mangler funktionen vedr. lukkedage. Jeg plejer at kunne indtaste datoer som herefter markeres i kalenderen med blå farve som lukkedag.
12. februar 2018 - 10:49 #4
Super - kan du stille om til plejer?
Vi vil rigtig genre hjælpe, men vi ved jo af gode grunde ikke, hvordan modelen plejer at virke...
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. februar 2018 - 10:50 #5
Hej
Hvis det er omkring datoer, så opdatres datoer når du trykker på knappen med årstal
Avatar billede Anders Juniormester
12. februar 2018 - 11:05 #6
Når jeg ændrer årstallet og trykker enter, skal kalenderen opdatere så den passer til valgte årstal. På knappen "Opdatér lukkedage" skal funktionen indsætte og markere de valgte lukkedage i kalendere.
Som skemaet er lige nu, er det kun overskriftslinien der ændres når man ændrer årstal i boksen.
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. februar 2018 - 12:54 #7
Da jeg indtastede året 2018, og bagefter klikkede på årstallet, blev datoer og ugedage rettet så de passer til året 2018.  Idag er det mandag den 12 februar.
Avatar billede Anders Juniormester
12. februar 2018 - 13:07 #8
Det lyder underligt, det sker ikke når jeg selv gør det? Har lige downloadet filen jeg smed i dropbox med samme manglende resultat....
Avatar billede ebea Ekspert
12. februar 2018 - 13:15 #9
Prøv at se, om det er dette du tænkte på!
https://www.dropbox.com/s/dkwa1052vrb88l8/Ordreplan.xlsm?dl=0
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. februar 2018 - 13:21 #10
Hej  Den fil du lige har sendt har de rigtige datoer og ugedage. Er der ikke det der er problemet, ellers må du uddybe hvad der er forkert. beskriv med henvisning til celler, og hvad der er forkert.
Avatar billede Anders Juniormester
12. februar 2018 - 13:37 #11
ebea: du er en helt! Nu virker alting som det skal - TUSIND TAK!

Mads32: det forstår jeg slet ikke, på den fil jeg uploadede var dage og datoer fra 2017 og intet ændrede sig når jeg ændrede årstal.
Avatar billede ebea Ekspert
12. februar 2018 - 13:46 #12
#11  -  Du er velkommen! Husk at lukke spørgsmålet, hvis du mener at du har fået det løst!