Avatar billede Anders Juniormester
12. februar 2018 - 11:32 Der er 2 kommentarer

Office365 - del mappe fra OneDrive

Hej
Vi har i firmaet 5 brugerlicenser på Office365 Business.
I en brugers OneDrive har vi oprettet en mappe vi gerne vil kunne dele med alle ansatte, men det kan jeg ikke få til at fungere. Vi vil gerne kunne tilføje eksterne brugere (private mailadresser) til enten en gruppe eller blot give dem direkte adgang til pågældende mappe.
Jeg har overvejet at oprette en bruger i Office365 der hedder medarbejder, således alle vores folk kan logge på Office365 med dette brugernavn, men uden en licens tilknyttet kan jeg tilsyneladende ikke give dem adgang til den delte mappe?
Vi bruger p.t. Dropbox som fælles mappe, men vil gerne have det hele samlet i Office365.
Jeg har googlet og søgt og søgt, men kan ikke finde en løsning.
Avatar billede INK Ekspert
12. februar 2018 - 13:03 #1
Hvad sker der når du i en webbrowser logger ind på den aktuelle konto og deler mappen til de ønskede email adresser? Email adresserne kan dels være de fire andre konti, dels de ekstra email adresser uden Office 365 tilknytning?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2018 - 14:36 #2
din bruger "medarbejder" har brug for en licens for at have en OneDrive konto
hvis du så opretter en mappe og deler med folk, skal du sende dem en link, og det er kun gennem linket de vil kunne få adgang til denne mappe... med mindre dine medarbejder opretter en forbindelse til OneDrive fra deres pc med brugernavn & adgangskode passende til din dele-konto "medarbejder" - eksterne skal dog stadigvæk have linket til denne mappe
I Dropbox har du en link til en delemappe under dine egne mapper - men det er anderledes på OneDrive