Avatar billede carsten_mo Praktikant
12. februar 2018 - 20:52 Der er 6 kommentarer

Styring af ip'er på netværk

Hej

Jeg er den heldige ejer af 5 sammenbragte børn i husstanden.
Kone og jeg slås noget med dovne teenagere, som skyder deres travle liv af med at lave lektier, men har taget nogen af dem i at se netflix????, når de nu skal hjælpe til i husstanden. Er der et program/app, hvor jeg kan styre routeren, se hvad der linkes til, og så lukke ned for den enkelte ip, så det ikke blive en kollektiv straf for alle ved bare at slukke for routeren. Jeg er i besiddelse af den obligatoriske yousee router fra Netgear.

Håber at nogen kan hjælpe.

Carsten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. februar 2018 - 20:54 #1
Skyd mig gerne - men lidt almindelig opdragelse, diskussion og selvstændighed til de unge mennesker kunne være en meget bedre løsning.
Avatar billede carsten_mo Praktikant
12. februar 2018 - 21:16 #2
Heh heh, ja det ville jeg jo gerne, og jeg har også styr på mine to børn som er de yngste i flokken og lytter til deres far. Problemet er at jeg ikke kan agerer på samme måde overfor min kones børn (det kommer der kun skidt ud af, da jeg jo ikke er deres obligatoriske far), så tænkte om kan styre deres internet individuelt, for der er ikke noget som strømsvigt eller mangel på internet som kan få unge mennesker op og stå. Selvfølgelig er internettet oppe igen når opvaskemaskinen er tømt, hvis det kan lade sig gør?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. februar 2018 - 21:27 #3
De lærer hurtigt at slukke for strømmen til opvaskemaskinen. Så har du intet vundet.

Og de kan jo jo så nemt som ingenting bruge deres mobiltelefoner til Internet, eller selv købe en lille mobildata internet tingest som de gemmer for dig.

Men hvis du vil ind i våbenkapløbet, så gem router-dimsen i et skab, med lås. og sluk for strømmen. Så varer det ikke længe før du ikke længere har 3 uartige børn og så dine egne.
Avatar billede carsten_mo Praktikant
14. februar 2018 - 07:55 #4
Det gav mig dog ikke svar på om hvorvidt der eksisterer et program eller app tll styring af routeren???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. februar 2018 - 08:18 #5
Yousee - nej.
Avatar billede carsten_mo Praktikant
20. februar 2018 - 13:26 #6
Oooog jow, det var der mulighed for. Med Netcup, får jeg rettigheden over alle enheder på routeren, så jeg kan justere hvor meget båndbredde de har eller helt slukke :-)