Avatar billede Aluush Novice
13. februar 2018 - 22:23 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Gamer Computer genstarter af sig selv.

Kære venner. Jeg er ikke den skarpeste til computer værk og så vær venligst så detaljerede som muligt, med jeres hjælp ;)

Jeg har for en uge siden købt en brugt Computer af en gut fra DBA. Computeren har kørt helt fint siden hen og har givet mig nogle fede spille oplevelser med henholdsvis CSGO og PUBG. Morskaben forsvandt dog da min computer genstartede af sig selv, imens jeg spillede CSGO. Istedet for at computeren genstartede tilbage til skrivebordet, fik jeg et logo (American Megatrends) med teksten;

Detected ATA/ATAPI devices....
SATA PORT6: KINGSTON SV300S37A240G

Power supply surges detected during the previous power on.
ASUS Anti-Surge was triggered tro protect system from unstable power suplly unit!
Press f1 to run SETUP.

Jeg valgte at ignorer det og krydsede fingrer for at det ikke skete igen.. uden held sker det selvfølgelig 2-3 gange efterfølgende, da jeg tænder for CSGO.  Her slukkede jeg computeren helt og fjernede al strømmen. Jeg testede igen computeren ved at tænde for spillet og denne gang fik jeg en blå skærm med nogle hvide streger over skærmen.. dette varede i 20-30 sekunder og så genstartede computeren bare tilbage til skrivebordet...

Hvad tror i problemet er? Jeg har uden problemer kunne spille på computeren, så dette er første gang jeg oplever det her.

Her er mine specs:
Operating System
Windows 10 Enterprise 64-bit

CPU
Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz
Haswell 22nm Technology

RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (10-10-10-30)

Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. MAXIMUS VII RANGER (SOCKET 1150)

Graphics
G2460 (1920x1080@144Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (EVGA)

Storage
223GB KINGSTON SV300S37A240G (SSD)

Optical Drives
No optical disk drives detected

Audio
Realtek High Definition Audio

PSU
Evga SuperNova G2 850W 80+ Gold

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2018 - 22:31 #1
det tyder på at strømforsyningen er defekt.

en computer vil genstarte spontant ved overophedning.
for eksempel også hvis der ikke er strøm nok til køleren.

du kan ikke ignorere det.
der skal nok en ny strømforsyning til.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2018 - 23:02 #2
Enig i #1
Der står i indledningen:
ASUS Anti-Surge was triggered tro protect system from unstable power suplly unit!
Avatar billede Aluush Novice
13. februar 2018 - 23:24 #3
Arh.. øv.

Tak for hjælpen. Jeg må ud og købe mig en stærkere strømforsyning. Noget i kan anbefale?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2018 - 23:29 #4
Hvordan ser din pc ud indvendigt? Er den møg beskidt?
Kig også i selve psu'en om den er beskidt. Den overser en del at rense.
Er ikke selv gamer, så sammensætning af hardware er ikke det jeg går så meget op i.
Brug trykluft på dåse hvis den er snavset. og hav en støvsuger med i kabinettet når du puster.
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 07:41 #5
Enig med de foregående kommentarer.

HVIS du skal have en ny PSU, så find ud af, hvor meget den skal kunne yde i forhold til de komponenter, der er i PC´en.

Har du ikke den stor viden omkring PC´er ville jeg derefter henvende mig hos en forhandler af gamer-udstyr - f.eks. Komplett, MM vision eller Top data og spørge dem til råds.

Risikoen er, at du får købt en, der er for lille - og så kan den ikke "trække" din PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2018 - 08:34 #6
#5 Der er tale om en gamer pc der er købt brugt på DBA, så spørger har ikke haft indflydelse på det der er puttet i den.
Jeg er helt enig i at spørge til råds med dem der i det daglige konfigurerer sådanne maskiner :-)
Avatar billede Aluush Novice
14. februar 2018 - 08:40 #7
Tak for hjælpen! Jeg har en 10 års garanti på PSU’en og vil derfor bruge det. God ide med at kontakte en forhandler for hjælp.