Avatar billede keepy Seniormester
14. februar 2018 - 15:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WCF kommuniKation

Hej
Jeg kigger på at lave en WCF service der skal kunne være bindeled mellem et antal clienter.
Jeg vil gerne at serveren holder styr på hvis der er online og klar, det gøres selvfølgelige ved
at lave mulighed for at clienter kan subscribe, Unsubscribe og Ping.

Men jeg kunne også godt tænke mig at servicen var så "tynd" som muligt, altså sådan når en client ville
forespørge en anden client om noget data så sendte man en distination og source adresse med i forespørgslen.
Men hvordan gør man lige det når en serveren ikke skal kende til de data objecter der sendes med mellem clienterne??

I "gamle dage" med socket ville man vel lave en packageHandler der kunne fortolke den byte strøm der blev sendt mellem clienterne.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2018 - 16:00 #1
Jeg forstaar ikke helt problemet.

Dine WCF services ser en af:
* string med XML
* string med JSON
* byte array med binary data

Send client ved hvordan den serialiserer objekt til et af disse formater.

Receive client ved hvordan den deserialiserer formatet til objekt igen.
Avatar billede keepy Seniormester
14. februar 2018 - 19:02 #2
selvfølgelig.
tak