Avatar billede Line97 Juniormester
15. februar 2018 - 00:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

OPLADER VIRKER IKKE!!

Det her er virkelig vigtigt!!
Min computer har fungeret fint i næsten over et år nu, men lige da jeg fik den gik opladeren allerede i stykker, dog virkede den, men det er nok fordi den har sådan en kæmpe klods ligesom en macoplader og den kan ikke holde til så meget.

Anyway, nu virker den ikke, altså der står den ikke oplader og er 100p på det er opladeren der er galt med og ikke batteriet!

Jeg er lige igang med en virkelig vigtig skoleopgave til min videregående uddannelse og aner ikke hvad jeg skal gøre.. Er broke, så synes det er spild at købe en ny, haha.

Men ja, vil gerne købe en ny oplader, har dog lige et lille problem..

Hvor kan jeg få en oplader til denne computer: ASUS 15,6" bærbar X555LP-XO078H Det skal lige siges jeg købte den over nettet (Føtex) og den er udgået der nu..

Kan jeg købe en oplader i en fysisk butik som passer lige akkurat til den computer??? Har ikke tid til at købe det over nettet..
Avatar billede Line97 Juniormester
15. februar 2018 - 00:15 #1
please hjælp, er desperat.....
Avatar billede Line97 Juniormester
15. februar 2018 - 00:19 #2
okay okay, den oplader igen!! men har stadig en vigtig opgave for, så vil gerne være på den sikre side og købe en ny..

Hvilken fysisk butik kunne det være??
Avatar billede Line97 Juniormester
15. februar 2018 - 00:20 #3
Eller passer min bærbar (ASUS 15,6" bærbar X555LP-XO078H) til denne oplader: http://www.laptop-adapter-shop.dk/asus-x555lp-laptop-adapter.html?gclid=EAIaIQobChMIuKzsl8Km2QIVYrftCh27gQzJEAYYASABEgJ-sPD_BwE og er det en troværdig side?
Avatar billede Line97 Juniormester
15. februar 2018 - 00:37 #4
okay kan se på trustpilot det er en lorteside...
Seriøst, hvorfor er jeg så uheldig, og mangler ikke særlig meget af mit skoleforløb mere, græder

Please hjææælp mig

Har aldrig stået i den situation før, fordi ved mine gamle computere var det selve batteriet på computeren der var galt og der købte jeg bare en ny computer
Avatar billede posten Ekspert
15. februar 2018 - 04:15 #5
du må da vide om det stik der er på foto ere magen til dit ??? ellers kan du besøge en apple-butik i dit område du skriver INTET om hvor du er i dk men måske du er tæt på én af de 6 afdelinger : https://www.care1.dk/kontakt/
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. februar 2018 - 07:22 #6
Hej Line97.

Ja, den er umiddelbar svær at finde i DK, men fandt den i UK...

https://www.coywood.co.uk/asus-x555lp-xo078h-notebook-charger-60112-p.asp
(kopier evt. linket og indsæt i browser)

Har intet kendskab til butikken, så det er på eget ansvar. :-)

Mvh. Blød trafikant
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. februar 2018 - 07:25 #7
Lige et ekstra kommentar...

Bemærk at de skriver:
This Asus X555LP-XO078H charger includes the charging unit and mains power cord, if you order from outside the UK we will send your countries correct power cord.

De sender den altså med korrekt strømstik, som kan bruges i Danmark.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. februar 2018 - 08:48 #8
Du skal være meget uheldig, hvis et af de mange stik ikke passer ??
Bestilling inden kl.16, så BURDE du have den i morgen.
Har handlet med dem flere gange ;)

https://www.batteribyen.dk/81w-notebook-stromforsyning

https://www.batteribyen.dk/om-batteribyen.dk
Avatar billede Line97 Juniormester
15. februar 2018 - 12:11 #9
Har fundet ud af opladeren hedder:ADP-65DW C

Også kunne jeg finde en masse, haha

Men har lige et dumt spørgsmål, jeg tror alligevel ikke der er noget galt, eller det siger min far det ikke er, da hans også har gjort det samme, men har aldrig lagt mærke til det før.

I går var min oplader jo på de 99% og der stod "tilsluttet, oplader ikke" (og skærmen lyst, da jeg satte stikket i, så den virkede jo).

Men i dag, da den var nede på de 93% og jeg satte stikket i, så stod der "tilsluttet, oplader"

Er det bare fordi den ikke kan oplade når den er på de 99%? Fordi det giver jo god mening... Har bare aldrig lagt mærke til det før, så troede jo der lige pludselig var noget galt.

Jeg har også altid opladeren i lige meget hvad, fordi har hørt det giver det samme om den er i hele tiden eller om den er ude hele tiden (læste det faktisk i et forum herinde)
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. februar 2018 - 12:19 #10
#9
Det gör den for at "spare" på batteriet. Det har ikke godt af at väre fuldt opladet hele tiden.
Avatar billede Line97 Juniormester
20. februar 2018 - 19:47 #11
flot, føler mig dum her.. har aldrig lagt mærke til det før ahaha, tak