Avatar billede arnel Seniormester
15. februar 2018 - 11:34 Der er 1 kommentar

Problemer med opdateringer

Microsoft er temmelig påtrængende. Flere gange ugentligt popper der beskeder op opdateringer. Det kan jeg så udsætte - først til "senere", siden strammer det til, og bliver til "om en time", og hvis jeg fortsat ignorer det fordi jeg er i gang med en opgave, så afbrydes pc'eren uden varsel,  går i sort og begynder at opdatere. Og den proces kan vare uendeligt længe, ikke nogle minutter som Microsoft skriver, men op til en halv times tid.
Som noget nyt er så sker der også, at når jeg på et senere tidspunkt åbner for pc'eren, så får jeg at vide, at "vi blev ikke færdig med at opdatere", og så starter det forfra igen.
Har forsøgt, at ændre på opdateringstidspunktet under "Indstillinger", men her kan der ikke vælges tidspunkter, der passer i min arbejdsrytme, men hvornår Microsoft vil. Hvad rager det Microsoft?
Og ikke nok med det, når opdateringen er tilendebragt, så skal jeg bruge tiden på at fjerne links til alskens elektronisk ragelse, som jeg ikke benytter. Amazon, e-Bay, Twitter, Ali Express, Fjæsbog m.fl. Men også at Lenovo har placeret sig med et gøgeungefane som min faste startside.
Hertil kommer, at ved forrige opdatering, da var "skrivebord" i Stifinder nu blevet omdøbt til Desktop. Samt at der i dokumenter er placeret tre mapper til Billeder, Musik, Videoer - som imidlertid viser sig at være tomme, og som ikke kan åbnes.
Det er naturligvis i orden, at pc'erene opdateres - bortset fra, at den ofte kører langsommere efter hver opdatering, men jeg vil have lov til selv, at vælge tidspunktet hvor det skal ske, det skal Microsoft ikke gøre.
Er der nogen der kan bistå med råd om hvordan jeg får herredømmet over min pc'ere, og får henvist Microsoft til underordnede rolle, Microsoft bør have?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2018 - 16:44 #1
Nu skriver du ikke hvilket styresystem du anvender, men jeg gætter på Windows 10.
Jeg bruger selv Windows 7, men håber linket herunder kan hjælpe:

https://www.computerworld.dk/art/237654/guide-saadan-undgaar-du-at-windows-10-pludselig-opdaterer-og-genstarter-sig-selv