Avatar billede websurfer11 Novice
16. februar 2018 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

De fleste usb-enheder genkendes ikke

Min PC med Windows 10 kan ikke genkende nogle usb-enheder f.eks tastaturer.
Rod hub er fjernet og genstart og tilslutning af tastatur hjalp ikke.
Fjernelse af driver og download af nyeste driver hjalp ikke.
Systemgendannelse ikke muligt, da meldingen er, at mit antivirus program blokerer for systemgendannelse.
Afinstalliering af antivirus-program og nyt forsøg på systemgendannelse mislykkes, idet melding er at, systemgendannelse blokeres af antivirusprogram, som jo nu ikke er der?
Mystisk!!

Er der nogen, der har et godt råd ud fra min beskrivelse?
Avatar billede jalved Ekspert
16. februar 2018 - 13:51 #1
Hvis det vitterligt er dit antivirus-program, der stadig blokerer for gendannelsen, kan der måske ligge nogle programrester.

Du kan prøve Revo Uninstaller og så køre en CCleaner for at rydde ordentlig op - og selvfølgelig også lave en genstart af maskinen.
Avatar billede websurfer11 Novice
16. februar 2018 - 14:01 #2
Det kan jeg godt forsøge. Men undrer mig bare ,at jeg flere gange tidligere sidste år har kørt systemgendannelse med det samme antivirus-program installeret.
Avatar billede websurfer11 Novice
16. februar 2018 - 14:21 #3
Har besøg. Vender tilbage senere.
Avatar billede websurfer11 Novice
16. februar 2018 - 15:48 #4
Jeg har snakket med såvel LENOVO og Microsoft. De arbejder på en løsning med med noget software de vil sende mig for at teste såvel pc som Windows.
Jeg i første omgang ikke må køre en Ccleaner, da de fortæller, at så ryger alle gendannelsespunkter.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2018 - 17:07 #5
#4 CCleaner sletter da ikke system gendannelsespunkter. Har brugt det i mange år efterhånden og har ikke oplevet det du får beskrevet..
Windows 10 derimod "glemmer" ved større opgradering at aktivere beskyttelsen igen selvom den var aktiveret i forrige version. Men det advarer de jo så ikke imod.
Avatar billede websurfer11 Novice
16. februar 2018 - 18:34 #6
Jeg snakkede med Microsoft om mit problem. De kunne se, at jeg for kort tid siden har fået opdateret min pc med seneste opdatering. De mener, at noget måtte være gået galt eller at der måske var en fejl i opdateringen, som min pc ikke kunne forenes med.
Derfor har jeg fået tilsendt en fil, som skal afinstallere opdateringen og rulle pc´en tilbage, hvor dog alle øvrige filer vil blive uberørte.
...
Dette er nu netop afprøvet og min pc fungerer nu perfekt igen.
Hvilken lettelse. Måske er jeg uvidende kommet til at lukke min pc, som har opdateret i baggrunden eller der er en fejl i opdateringen . Det vides ikke., men jeg kan glædeligt konstatere, at nu fungerer det igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2018 - 07:41 #7
Det var godt at høre :-)
Avatar billede jalved Ekspert
18. februar 2018 - 13:46 #8
Godt, det lykkedes.