Avatar billede Tommy Jensen Praktikant
17. februar 2018 - 15:08 Der er 1 kommentar

Hjælp til køb af gamer bærbar

Hej
Håber i kan hjælpe med lidt ekspert viden. Min søn står foran at skal købe en gamer bærbar. Han har ca 5000-6000 kr at købe for. Han spiller primært CS Go men vil nok også gerne spille noget andet på sigt. Hvad vil i råde ham til at købe ?

Mvh Tommy
Avatar billede eurositi Ekspert
17. februar 2018 - 22:26 #1
Noget i stil med denne her er nok det bedste, der kan købes for dette budget:
https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-Legion-Y520-15IKBN/2629583

Andre modeller kan sagtens bruges. Den vigtigste komponent er grafikkortet, som bør være GTX 1050 Ti med 4 gb GPU RAM. Der findes kraftigere grafikkort (1060, 1070 og 1080), men de fås ikke i maskiner i dette prisleje. 1050'eren med 4 gb GPU RAM yder overraskende godt til prisen.

Derudover bør maskinen ha' en SSD harddisk med mindst 256 gb lagerplads. Processoren bør mindst være en 7. generations Intel processor (7000-serien). De vil som udgangspunkt altid ha' 8 gb RAM, hvilket burde være nok.