Avatar billede CHC Forsker
18. februar 2018 - 11:44 Der er 1 kommentar

Meddelelse: Dokumentet kan ikke åbnes. Brugeren har ikke tilstrækkelige adgangsrettigheder.

Hej

Jeg får en gang i mellem nedenstående meddelelse. Problemet kan umiddelbart afhjælpes ved at genstarte maskinen, hvorefter dokumenterne kan åbnes, men det er lidt frustrerende, især i situationer, hvor jeg sidder i møde med kunder mv.

Hvorfor kommer denne meddelelse? Det er ikke konsekvent for den samme fil, da problemet som skrevet er afhjulpet ved genstart. Og når først en fil har medført meddelelsen, så kommer den på mange af de efterfølgende.

Hvis der er andre gode forslag tila t afhjælpe dette, så byd gerne ind?

Dokumentet kan ikke åbnes. Brugeren har ikke tilstrækkelige adgangsrettigheder.
("Filnavnet")

NB: Jeg er Mac-bruger.

Vh CHC
Avatar billede CHC Forsker
09. maj 2019 - 15:04 #1
Er der fortsat ikke nogle bud på en løsning af dette?

Jeg får en meddelelse ved åbning af word-filer nogle gange (ikke konsekvent samme fil).
"Dokumentet kan ikke åbnes. Brugeren har ikke tilstrækkelige adgangsrettigheder."

Vh CHC

macOS Mojave Ver. 10.14.4
Office 365 ver. 16.24