Avatar billede LIem Praktikant
18. februar 2018 - 17:00 Der er 1 kommentar

Uforståeligt neural netværk opgave

Hej jeg er en studerende på HTX som har fået stillet en opgave af min lærer, men opgaven er ret svær at tyde. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal bære mig ad eller hvad han vil have som svar.

Man angives en polynomium funktion som
𝑓(𝑥) = 𝑥³ + 7𝑥² − 5𝑠𝑖𝑛(𝑥) + 3
Man skal selv vælges 20 punkter i intervallet [-10,10], og dannes et dataset med tilsvarende punkter
(xi,yi).
Opbyg selv netværket (antal lag og antal neuroner/lag) og træn et neural netværk, enten med Weka
eller med værktøj fra http://aispace.org/neural/. Derefter, sammenlign y værdier beregnede med
dit neural netværk og analytisk.
Man kan variere på neural netværk strukturen eller antal træningspunkter, og se hvordan ser det
ud med resultaterne.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2018 - 20:24 #1
du skal udføre funktionen f(x) med de 20 tal -10 til 10, herefter har du de 20 tal som
du sal plotte på et ternet papir.

herefter skal du bruge tal+grafen i weka og det andet program han foreslår.

og så vil jeg sige, som regel, når du ikke forstår opgaven, så spørg læreren :)