Avatar billede Pensionisten Praktikant
19. februar 2018 - 09:23 Der er 2 kommentarer

Smtp server

Hej forum.
Min bredbåndsudbyder Fullrate lukker sin smtp server 3 marts 2018.
Min indgående mailserver er mail.telia.dk hvorimod den udgående smtp er fullrate.dk.
Kan jeg blot ændre den udgående smtp til telia.dk uden problemer eller skal jeg kontakte telia først.
Telia ejer jo i forvejen domænenavnet i min mail adresse og jeg er ikke interesseret i at ændre mailadresse.
Håber nogen kan svare.
Mvh pensionisten
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2018 - 09:43 #1
Det burde ikke være nødvendigt at spørge nogen - du har formentlig i forvejen brugernavn og password til den indgående mailserver...

Følgende er sakset herfra: https://support.mozilla.org/da/kb/kontoindstillinger-diverse-udbydere#w_telia

Telia
Indgående post

Teknologi: POP3
Servernavn: pop3.telia.dk
Port: Standard (110)
Forbindelsessikkerhed: Ingen
Godkendelsesmetode: Krypteret adgangskode
Brugernavn: Din mailadresse
Adgangskode: Din adgangskode
Udgående post

Servernavn: asmtp.telia.dk
Port: Standard (465)
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Godkendelsesmetode: Krypteret adgangskode
Brugernavn: Din mailadresse
Adgangskode: Din adgangskode
Avatar billede Pensionisten Praktikant
19. februar 2018 - 09:54 #2
Tak for info Ole.
Har glemt mit kodeord så jeg skal lige have et nyt fra Telia inden jeg kan komme videre :-)