Avatar billede Pensionisten Praktikant
19. februar 2018 - 09:43 Der er 2 kommentarer

Stationær kan ikke finde nogen drev

Hej Forum.
Min stationære Dell med Vista kan pludselig ikke starte op. Den går direkte til diagnosticering (blå skærm) og fortæller den ikke kan finde drev 0.
I diagnostiseringsårogrammet kan jeg se at ingen drev er registreret.
Har nogen en løsning på dette mærkværdige problem ?
Mvh. pensionisten
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2018 - 10:45 #1
Der kan jo være flere årsager Disken kan være defekt Disken kan have tabt filtabellen eller optræder som RAW Format i stedet for FAT / NTFS.
Kan den ses i Bios?
Avatar billede Pensionisten Praktikant
22. februar 2018 - 00:33 #2
Hej Poko1
Sorry det sene svar, døjer med ryggen og har svært ved at komme op ad trappen hvor pc står.
Jeg kan kun tilgå F2 hvor jeg kan se at ingen drev er registreret overhovedet.
Prøvede at ændre boot rækkefølgen til cd drev, men ingen reaktion.
F5 Diagnosticeringsprogrammet stopper fordi den ikke kan finde drev 0.
Min sata hdd må være defekt eller findes der en anden forklaring ?
Mvh pensionisten