Avatar billede Marc A Praktikant
19. februar 2018 - 14:38 Der er 4 kommentarer

Internet via telefon stikket

Hej!

Jeg bor i et hus i et område hvor det ikke er muligt at få en bredbånds forbindelse så er derfor nød til at bruge mit telefon stil.

Nu er spørgsmålet så.
Der kommer 6 ledninger ind i huset ved mit telefon stik
Brun, rød, blå, hvid, sort, gul
Hvor rød og blå går i telefon stikket

MEN er rød og blå nok når jeg skal bruge det til internet?
Og har læst noget om at man kan få en større forbindelse ved at bruge to telefonstik?

Håber nogen forstår mine spørgsmål og kan give mig lidt svar.

På forhånd tak!
Avatar billede Richard Thune Forsker
19. februar 2018 - 15:46 #1
Går ud fra at du mener du ikke kan få fiber eller kabel tv baseret bredbånd.
Hvis du ikke bor langt ude på landet/væk fra centralen kan du sagtens få bredbånd via telefonstikket.
De to ledninger der bruges til telefonen er også nok til bredbånd.
Find/vælg en internetudbyder.
De fleste har en hjemmeside hvor de med det samme kan sige om/hvad de kan levere til din adresse.
Når du har en udbyder vil de informere dig mere detaljeret.
Avatar billede jk45 Forsker
19. februar 2018 - 15:47 #2
Det skal du ikke bruge energi på, kan der leveres på 2 linier vil der altid komme tekniker ud. det. Jo mindre du selv roder med det jo bedre
Avatar billede jk45 Forsker
19. februar 2018 - 15:47 #3
Og normalt er det rød og blå.
Avatar billede puren Ekspert
26. februar 2018 - 11:09 #4
der skal kun bruges 2 leder så den er fin