Avatar billede plok Forsker
20. februar 2018 - 17:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Program til at scanne ens Facebook for virus?

Hej allesammen.

Jeg kan se at der er mange som er blevet inficeret med diverse "messenger video virus" på Facebook. Jeg har fundet en guide til at få dem fjernet, men findes der ikke et program lignende scanner værktøj, enten online eller desktop version, som kan løse problemet?

Jeg har mange venner/inder som ikke kan finde ud af at nulstille deres browser, og afinstallere plug-ins!

Guide til at fjerne virus på Facebook: http://komputer.dk/internet/facebook/virus-paa-facebook-saadan-fjerner-du-den

Det ville være en dejlig hjælp hvis jeg kunne henvise dem til et program, hvor man bare trykker Scan ;-D
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2018 - 19:06 #1
Der findes ikke noget program, som du bare kan downloade og derefter klikke på "Fjern al virus fra Facebook".  Det er måske et lidt for kategorisk svar, så prøv at kigge på linket herunder:

http://udenvirus.dk/facebook-virus/

Lige siden internettets opståen har faren for virus været en del af dets væsen, lige som faren for, at andre lyttede med, var en mulighed, da telefonen blev opfundet. Men, én ting er sikker:  Lige siden de første mennesker begyndte at dele oplysninger på nettet, har hovedreglen været:

Klik aldrig på noget, medmindre du er 150% sikker på, det kommer fra en pålidelig kilde, og at afsenderen har fortalt dig, han/hun selv har prøvet det. Selv i den slags tilfælde kan problemerne først opstå med forsinket virkning.

Hav altid en eller anden form for antivirusprogram installeret, som opdateres regelmæssigt.

For nogle år tilbage var der ofte vira i filer med endelsen .mp3 (musik). I dag kommer de ofte forklædt som videofiler.
Avatar billede plok Forsker
20. februar 2018 - 22:17 #2
#1 Mange tak for dit svar!

Der er desværre bare alt for mange som ikke kender til det, at færdes på nettet?
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2018 - 22:27 #3
Jeg kan ikke henvise til nogen 100% sikre data, men alle med en smule kendskab til det "at færdes på nettet" vil garanteret fortælle dig det samme, som jeg siger i indlæg #1.

Og du kan selv medvirke til at "opdrage" andre ved at fortælle det videre :-)
Avatar billede plok Forsker
20. februar 2018 - 22:38 #4
#3 Det kan du tro jeg gør. Jeg gør en stor indsats for at samtlige af mine online venner/inder bliver bedre rustet, til en dagligdag på nettet!