Avatar billede Inax Praktikant
20. februar 2018 - 21:37 Der er 6 kommentarer

Acer Aspire Switch 10e, opstarts problemer

Jep, så blev det min tur til at få ekspert hjælp.
Jeg har købt mig en brugt notebook, de tidligere ejere havde forsøgt at gendanne fabriksindstillinger, men kunne ikke helt finde ud af det, så det lovede jeg at gøre. Efter en komplet gendannelse, vil den sgu ikke starte op!!!
Den meddelte at der var en fejl i gendannelsen. Har forsøgt yderlige 3 gange.når jeg tænder for skærmen kommer Acer logoet frem, hvorefter derm går i sort med "lidt lys bagved". Jeg kan se musen når jeg berører skærmen eller mousepad, ellers er der intet at se.
Jeg har forsøgt rigtig meget, men er nu lidt rundforvirret. Kan heller ikke gendanne fra tidligere tidspunkt.
Den kører win 10 (eller kørte....)
Hjælp!
Avatar billede INK Ekspert
20. februar 2018 - 22:02 #1
Når den allerede har kørt Windows 10, så ville jeg bruge værktøjet fra denne side. Lave en usb til boot og ren ny installation.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2018 - 22:03 #2
Det vil gøre det meget lettere for os at hjælpe dig, hvis du oplyser os om følgende:

Hvilken Acer notebook drejer det sig om?

Hvilket styresystem kom den oprindeligt med? Er det Win10, eller er den på et tidspunkt blevet opgraderet til Win10? Og i så fald, fra hvad til Win10?

Du skriver, at du ikke kan " gendanne fra tidligere tidspunkt." Hvordan er du nået frem til det punkt, hvor du vil forsøge at gendanne?

Og,  meget vigtigt, hvorfor forsøgte den tidligere ejer at gendanne fabriksindstillinger? Hvilke problemer havde han/hun med den, som fik ham/hende til at forsøge det?

Jeg tager på ferie i morgen tidlig, men der er garanteret andre, som gerne vil forsøge at hjælpe dig :-)
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2018 - 22:34 #3
Sorry, hvordan kan man overse teksten i din overskrift ?

Måske min hjerne allerede er gået i ferietilstand :-)
Avatar billede Inax Praktikant
20. februar 2018 - 23:15 #4
Hæ hæ til modellen :-)
Den er født med win 10 home.
Det var inde i Alt + F10 menuen jeg kunne gendanne (eller ikke)
Tidligere ejer kunne ikke finde funktionen gendannelse, de slettede alt en ting af gangen (tror jeg), men jeg fandt stadig spor. Jeg ønsker at have fuld kontrol over min notebook og levede derfor en genoprettelse. Mig bekendt havde de ingen problemer med den, der er kun "pilfinger" her der laver det ;-)
God ferie!
Avatar billede Inax Praktikant
20. februar 2018 - 23:18 #5
Når den allerede har kørt Windows 10, så ville jeg bruge værktøjet fra denne side. Lave en usb til boot og ren ny installation.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Synes jeg allerede har afprøvet overståede uden succes. Måske mangler jeg en mere step-by-step udgave for at løse det. Jeg prøver i hvert fald igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2018 - 23:28 #6
#3 Det skal du ikke tænke på milter - jeg lavede selv samme fejl forleden dag - og jeg skal ikke holde ferie ;-)