Avatar billede vuske Seniormester
21. februar 2018 - 10:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke Installere windows igen

Jeg har lavet en iso til boot af windows 10, men kan ikke formaterer min disk.
Der står
Windows kan ikke installeres på denne disk. Den valgte disk har en MBR-partionstabel. På EFI-systemer kan Windows kun installeres på GPT-diske

Det er den samme disk der har siddet i hele tiden
Avatar billede hjolsen Ekspert
21. februar 2018 - 10:43 #1
Har du slettet alle partitioner på disken ?
Avatar billede Mikael Ekspert
21. februar 2018 - 11:01 #2
Gratisprogrammet Mini Tool kan formatere en HD fra MBR til GPT.

Ret godt ;)

https://www.partitionwizard.com/download.html
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2018 - 12:09 #3
Enig med #2, men windows diskhåndtering kan også gøre det.
Man sletter alle partitioner, og så kan man gå ud i venstre side og konvertere MBR til GPT.  Men kan det ikke også gøres fra win10 disken hvis man først sletter alle partitioner?
Avatar billede vuske Seniormester
21. februar 2018 - 12:46 #4
Hvor i venstre side er det
Avatar billede hjolsen Ekspert
21. februar 2018 - 13:15 #5
#2 of #3  : Hvis man under installation af windows 10  vælger at slette alle partitioner på disken bliver den automatisk lavet om  , ingen grund til at bruge 3 parts programmer på det !
Avatar billede vuske Seniormester
21. februar 2018 - 13:39 #6
jeg har slettet alle partitioner i diskhåndtering og valgt at den ikke skal være allokeret - og nu virker det - men tak for at I førte mig på vej
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2018 - 14:00 #7
#5 Nej det tænkte jeg nok.
#6 Ok.