Avatar billede Vesterlund Seniormester
21. februar 2018 - 20:14 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med headere!

Jeg synes at jeg har fulgt en turturial meget nøje i form af hvor den ens frontheadere skal sidde i mothersboarded, men der er stadig en lille lysende lampe over som om der er noget der ikke sidder som det skal... er der nogen der please vil forklare mig det så selv den dumme i klassen fatter det ... ^^

Det er et Z370H Gaming motherboard

På forhånd tak!
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2018 - 21:01 #1
Her er der måske noget der kan hjælpe dig lidt på vej:

https://ibb.co/cOGuLx

Den lille røde lampe (lysdiode) angiver at der skrives til harddisken - dioden lyser
den blå lampe (lysdiode) viser at computeren er tændt. Hvis ikke stikkene vender rigtigt lyser dioden/dioderen slet ikke.
Avatar billede Vesterlund Seniormester
21. februar 2018 - 21:50 #2
Ja okay den viser det ret godt! mange tak!... hvordan kan jeg se hvad der er plus og minus?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2018 - 23:57 #3
Du kan vende dem om. Der er ikke risiko for at du brænder dem af. Vender de forkert er der bare ikke noget lys.
Jeg har selv haft problemer med dette, men disse er løst efterhånden.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2018 - 08:58 #4
det er normalt trykt på den ene side af stik så se på alle 4 sider. Fx HDD+ så du rammer rigtigt første gang.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. februar 2018 - 09:49 #5
#4 Det er rigtig nok, at der normalt er trykt på den ene side, men ingen regel uden undtagelse - man kan komme ud for at der ikke står noget på stikkene.