Avatar billede Woodys Praktikant
22. februar 2018 - 14:00 Der er 4 kommentarer

USB-tilslutninger virker pludselig ikke

Jeg har en PC med windows 10 og tændte PC'en, hvorefter Windows opstartsskærm med ur og billede kom frem på skærmen.

Hverken mus eller tastatur reagerer, så jeg kan ikke bruge PC'en!

Jeg har genstartet PC og flyttet rundt på tilslutningerne og prøvet om mus og tastatur virker på en anden PC.

Hvad kan dette skyldes? Og hvordan kommer jeg videre?

NB! Jeg skal lige sige, at hvis jeg taster F8 og går ind i bios inden windows, så kan jeg godt bruge tastaturet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. februar 2018 - 14:17 #1
Prøv her:

https://www.youtube.com/watch?v=hTL-t7aFkrk

Håber det hjælper
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2018 - 14:21 #2
Intel har udsendt opdateringer som ikke altid var ok. Hos mig stoppede usb3 porten, mens usb2 stadig virkede. Jeg hentede originale driverer til pc på dens supportside, og fik indlæst til chipset og usb3 - og så var den på plads igen.
Prøv om du kan komme i fejlsikret tilstand og teste der. Er det ok, så kan du (hvis du har hentet driverer via anden pc) indlæse drivere og genstarte normalt.
Avatar billede Woodys Praktikant
23. februar 2018 - 08:32 #3
Tak for Jeres forslag, som jeg vil gøre brug af, når jeg - eller hvis jeg kan komme i fejlsikret tilstand.
Er der et forslag til, hvordan jeg kommer i fejlsikret tilstand, når jeg ikke kan bruge F8 og når jeg ikke har genoprettelsesdiske?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2018 - 09:35 #4
Når du kan komme i bios, så kan du også komme til menu, hvor du vælger fejlsikret.