Avatar billede fkhansen Novice
23. februar 2018 - 11:18 Der er 9 kommentarer

Ikke adgang til min USB harddisk

Hej har en Sandisk mini usb harddisk, som jeg har flyttet fra min gamle pc, til min nye. Jeg er eneste bruger, og samme styresystem, Windows 10 pro, samme brugernavn, og samme adgangskode.
Når jeg sætter usb harddisken i, får jeg denne meddelelse:
du har ikke tilstrækkelige tilladelser til at opnå adgang til denne mappe, tryk fortsæt for at få permanent adgang.
Når jeg trykker fortsæt, kommer der en boks med denne besked:
Du er nægtet adgang til denne mappe, du skal bruge sikkerhedsfanen for at få adgang til denne mappe. Når jeg trykker på linket til sikkerhedsfanen, kommer jeg til en ny boks hvor jeg kan vælge forskellige indstillinger, men ingen sikkerhedsfane. Der er et sted hvor jeg kan ændre delinger, men det har jeg ikke rettigheder til??
Avatar billede Mikael Ekspert
23. februar 2018 - 11:44 #1
Hvilket styresystem brugte den hd oprindeligt ???
Avatar billede fkhansen Novice
23. februar 2018 - 12:47 #2
Det gamle system var også Windows 10 pro
Avatar billede Mikael Ekspert
23. februar 2018 - 12:51 #3
Er ikke win 10 ekspert.. Men kan du ikke højreklikke på den usb hd (eller filerne i den) og vælge: Kør som admin.

Win 10 "ælsker" "kør som admin" ;)
Avatar billede fkhansen Novice
23. februar 2018 - 13:06 #4
Nej har prøvet, Lige så snart jeg rører højreknappen, kommer beskeden om at jeg ikke har tilstrækkelig tilladelse.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. februar 2018 - 13:12 #5
Hmm. Er nok ikke din win 10 "expert" ;)

Men på min Win 7, så kan jeg nemt tilslutte harddiske via usb, som oprindeligt var både Xp, Vista og anden win 7 ??

Ja jeg får så også samme besked. Men får adgang efterfølgende ????
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. februar 2018 - 13:15 #6
Du skal overtage ejerskab af hele drevet  , der er en vejledning her :
http://www.blogsdna.com/2159/how-to-take-ownership-grant-permissions-to-access-files-folder-in-windows-7.htm
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2018 - 14:32 #7
Du kan sætte  disken i W7 og trække dine vigtige data over på et andet medie.
Der efter kan du bare formatere disken, eller endnu bedre overskrive den bare 1 gang, så er den som ny.
HardWipe hvis du mangler: https://www.hardwipe.com/download.html
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. februar 2018 - 16:34 #8
#7 Det var godt nok besværligt - jeg vælger altid at  give ejerskabet til ALLE - så virker den på alle PC'ere !
Avatar billede fkhansen Novice
26. februar 2018 - 14:28 #9
Det med at overtage ejerskabet, kan jeg ikke, for fanebladet sikkerhed, er der slet ikke.
Jeg har prøvet at formatere den på en anden pc.
Jeg har så prøvet en anden usb memory, med samme resultat.