Avatar billede Sfeld Praktikant
24. februar 2018 - 09:41 Der er 9 kommentarer

Logge ind på computer 2 gange?

Er der nogen her, der ved hvorfor min computer pludselig er begyndt at kræve login 2 gange lige efter hinanden, når jeg skal åbne den. Jeg bruger windows 10.

Jeg skriver først mit kodeord én gang og så kommer det samme skærmbillede en gang til, hvor jeg så skriver den samme kode. Og så er jeg inde på skrivebordet.

Forslag til hvordan jeg ændrer det til den gamle udgave, hvor jeg kun skal logge ind én gang?

På forhånd tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2018 - 12:53 #1
Du har måske 2 X startup Tryk på Wintasten + R skriv msconfig og tryk ok vælg fanen Boot her kan du slette overflødige eller sætte den aktive som Standard.
https://ibb.co/n5QQyH
Avatar billede Sfeld Praktikant
24. februar 2018 - 15:15 #2
Tak for dit forslag, men under Boot er der kun én linje - her står der Windows 10. Og det skal jeg vel ikke slette?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2018 - 15:56 #3
Nej det skal du ikke! Næste trin er at du i kør skriver netplwiz Og ser om du her har flere profiler her
https://ibb.co/ne6M5x
Avatar billede Sfeld Praktikant
24. februar 2018 - 16:55 #4
Der står kun én bruger også...
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 14:12 #5
det er den seneste opdatering du har fået på 1709;
gå ind under indstillinger - Konti - indstillinger for login - og fjern "brug mine login-informationer....til automatisk login efter genstart" - det skal slås fra
Avatar billede Sfeld Praktikant
27. februar 2018 - 20:00 #6
Kære Thomas S. Det var simpelthen løsningen. Tusind tak for hjælpen.

Jeg har et andet problem også. Måske kan du også hjælpe med det?

Jeg vil gerne have fjerne "Bing" fra computeren. Kan det lade sig gøre, selv om den måske er født med den søgemaskine.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2018 - 09:44 #7
Jeg går ud fra, at det er i Edge du mener Bing søgemaskinen - så nej men:
du kan ikke fjerne bing, men du kan skifte søgemaskinen ved at trykke på de 3 prikker i opper venstre hjørne, så indstillinger - (så rul lidt ned til) vis avancerede indstillinger - og her (igen lidt længere ned) står der "skift søgemaskine" - der kan du blot vælge "Google" - hvis altså du har været på Google før.
Avatar billede Sfeld Praktikant
28. februar 2018 - 12:17 #8
Thomas...tak for dit råd. Men Google er allerede valgt som standard. Alligevel dukker Bing op. Den er simpelthen så træls.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2018 - 13:00 #9
så kan det være når du åbner Edge? så skal du indtaste, at Edge skal starte med en bestemt side:
de tre prikker igen - Indstillinger - åbne Edge med:
og så vælger du "en eller flere bestemte sider"
og skriver der "www.google.dk"

samtidigt kan du åbne flere faner med en tom side - så bør bing ikke komme frem længere