Avatar billede mort1 Ekspert
26. februar 2018 - 08:47 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Windows Old

Har netop "fornyet" mit Windows 10 - Nu undrer jeg mig over, at mappen Windows Old indeholder 294.303 filer og 36.495 mapper, medens den nye installation "kun" indeholder 149.000 filer og 21.000 mapper
Hvad er det der gør forskellen ?
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. februar 2018 - 08:52 #1
muligheder :
systemfiler/skjulte mapper i windows mappen
Windows old indeholder også evt  programmapper personlige bruger data
Hvis den forige installation var en opgradering fra win7 vil der også være filer fra den installation i win-old  mappen
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2018 - 11:15 #2
der ligger en mappe under den med users/brugere med alle dokumenter/billeder/musik osv fra den gamle opsætning. Data, hvis du skulle bruge det.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2018 - 12:26 #3
Når du får mappen Windows Old  er det fordi du enten har opgraderet eller fordi du har lagt en ny Windows på samme drev som dit tidligere Windows program.
Og hvis det ikke er en opgradering mangler du også alle dine selvvalgte programmer.
Avatar billede mort1 Ekspert
26. februar 2018 - 12:46 #4
#2 - Vil det sige at hvis jeg genaktiverer Windows Old, så bliver alt som før?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2018 - 13:03 #5
#4 du skal via indstillinger / opdatering og sikkerhed, og der kan du med få klik gå tilbage til den gamle version - og så vil alt være som før opdateringen (inkl bruger/data/installerede programmer)
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2018 - 13:53 #6
Her kan du gå tilbage til den tidligere installation
https://ibb.co/ismCFx
Avatar billede mort1 Ekspert
27. februar 2018 - 18:04 #7
#1, #2, #3, #5, #6 - "Gå tilbage til den tidligere version" (se link #6 har lagt ind) dukker ikke op på min skærm", men det I hver især henviser til ser rigtigt ud. Jeg løste mit problem, ved at lade mig inspirere af jeres indlæg, og behøvede derfor IKKE at benytte mig af muligheden for at vende tilbage til Windows Old.
Jeg har imidlertid et enkelt problem tilbage, nemlig at flytte de forskellige biblioteker  fra at "pege" på C drevet, til at "pege" på andre drev - men starter en ny tråd desangående - men tak for jeres indsats.