Avatar billede Kristian K. Praktikant
26. februar 2018 - 17:36 Der er 3 kommentarer

Hjælp til dual-screen setup

Kære Computerkyndige

Jeg har brug for hjælp til et par ting i forbindelse med anskaffelse og opsætning af to computerskærme til en Macbook Pro 13".

Fakta:
Macbook Pro, Retina 13" primo 2015
Processor: 2,7 GHZ Intel Core i5
Hukommelse: 8 GB 1867 MHz DDR3
Grafik: Intel Iris Graphics 6100 1536 MB
Tilslutningsmuligheder (relevante): 1 x HDMI, 2 x Thunderbolt, 2 x USB.

Skærmene skal primært bruges til kontorarbejde, men visning af billeder og video, skal også være muligt (på én skærm ad gangen). Der er ingen krav til computerspilspræstationer. Skærmene skal være mellem 20"-27" tommer og gerne helt tynde og lækre i design inden for en rimelig pris.

Spørgsmål:
1. Vil min computer kunne håndtere to eksterne skærme? Hvis ja, hvilke eventuelle begrænsninger vil der være - f.eks ift. skærmopløsning.

2. Hvilke forbindelser vil I anbefale, at jeg gør brug af mellem computer og skærme?

3. Har I forslag til valg af computerskærme?

Jeg håber, at der er nogle computerkyndige, som vil hjælpe mig i den rigtige retning.

De bedste hilsner, Kristian
Avatar billede INK Ekspert
26. februar 2018 - 19:16 #1
Avatar billede Bucher Juniormester
01. marts 2018 - 13:38 #2
Jeg har Dual Dell P2715Q det er jeg rigtig glad for.

Nu jeg ikke den store Mac bruger, men hvis du har 2x Thunderbolt + 1 HDMI kan du så ikke have 3 skærme til?
Avatar billede Kristian K. Praktikant
01. marts 2018 - 14:08 #3
Tak for det ink. :)

Jeg vil teknisk set godt kunne tilslutte tre skærme, på den måde som du beskriver det. Behovet er dog fint dækket ind med to.

Jeg endte med at købe 2 x Lenovo Thinkvision X24, som jeg tilslutter de to Thunderbolt-udgange og skærmene via to Mini DisplayPort til DisplayPort kabler.

/Kristian