Avatar billede Driton Seniormester
27. februar 2018 - 01:28 Der er 5 kommentarer

Ordrebestilling og epay integration

Ifølge epay skal systemet opsættes således

En kunde betaler i en online forretning. Betalingsoplysningerne sendes til Bamboras betalingsserver. Blandt betalingsoplysningerne er der en accepturl og en callbackurl. Det er vigtigt, at ordren lagres i forretningens database, inden betalingen hæves. Ellers mister du ordreinformationen i tilfælde af kommunikationsproblemer.

Jeg har blot et spørgsmål, fordi hvordan håndtere man om en kunde fuldfører betaling ? Fordi i realiteten, så kan kunden lukke ned før betaling går igennem og jeg har allerede oprettet hans ordre. Er der ikke en måde, hvor man kan få det til at spille sammen? eller er den her fremgangsmåde den eneste?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2018 - 02:32 #1
det må jo være callback url der fortæller dig at transaktionen er gjort
Avatar billede Driton Seniormester
27. februar 2018 - 02:59 #2
Jah, men for nogle folk virker det her, at de så selv skal slette de ordre der aldrig gik igennem for en billig løsning. Men altså jeg har gjort det således, at jeg sender en unik ordreid afsted, som jeg afventer og når jeg modtag den opdaterer jeg databasen.
Avatar billede 450025 Ekspert
27. februar 2018 - 03:52 #3
Driton jeg forsøker og få noe av det du skriv forstår ikke helt  hva du skriv men får svare ut fra det jeg tror.

Handle på Ebay er i seg selv veldig enkelt, til betaling bruker jeg Paypal hvorfor?
Er der problem med en selger og det du har kjøpt  en vare som ikke holder mål så kan du be Paypal stille opp, Paypal forventer at ved en klage så tar du kontakt med selger, når du ikke fram og Dere ikke blir enige om en løsning , da sett Paypal i gang selger må få en frist til og rydde opp, retur, reduksjon, alt etter som.

Der går sjellent mer en 3 til 5 dage da får du melding, penga dine er overført på konto. Har brukt Paypal i 10 år jeg kan ikke få fullrost dette, dem hjelper deg helt opp til 180 dage etter kjøp.

Både Ebay og Paypal har så ryddig system hadde dem ikke hatt dette hadde jeg aldri handlet på nett, Kjøpte en Data den var ikke ok, selger ville ha den i retur sende den, fikk 2 valg vi aksepter du får en ny eller Monny Bakk til konto.

Valgte det første i5 spurte om jeg kunne bytte til I7 ved og betale diferansen ikke problem noe problem det.
Håper jeg svarte rett på ditt spørsmål. Ellers er der nok noen som bedre forstår hva du skriv.
Arne
Avatar billede softspot Forsker
27. februar 2018 - 08:18 #4
Du har flere muligheder som jeg ser det.

Du kan lave en status på ordren, som angiver om ordren afventer betaling eller om den er betalt (jf. det callback som du typisk kan modtage og som sidewave er inde på).

Alternativt kan du lave en separat tabel i databsen, som gemmer ubetalte ordrer indtil de er bekræftet betalt. Dette giver dog to tabeller, som er stort set ens, hvilket ikke umiddelbart lyder som en god idé.

Jeg plejer at anvende den første løsning, da jeg alligevel har et ordreflow med flere stadier og at ordren er betalt er bare et stadie i dette ordreflow.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2018 - 11:55 #5
Jeg mener også at du i det callback har en "hash" af de værdier den modtog i første omgang, så selvom en "hacker" skulle få callback url, så kan han ikke "gætte" hvad parametre der skal returneres.

http://epay.bambora.com/da/hash-md5-tjek