Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. marts 2018 - 22:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dansk skuespiller : Christian Arhoff

Er der nogen, som ved om den danske skuespiller : Christian Arhoff,
han har den Fistelstemme-Pivestemme (I virkeligheden) ...

Som han har i de, utallige, tåbelige film af Morten Korch (og andre, måske),
som han medvirker i - Hvor han spiller "Landsby-"Tosse" ...

Jeg læste, engang, at han faktisk var en berømt og feteret skuespiller - FØR 2. Verdenskrig. Tog til Wien og optrådte med sin kone.

Var hans stemme lige "Pivet" og var han lige "Tosset" dengang mon ?
*
Hvis han var. Kan jeg ikke forstå, at han var så berømt og feteret,
som en STOR kunstner ...
*
Med Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2018 - 22:42 #1
Christian Arhoff var afholdt som crazykomiker, men nogen stor kunstner har jeg aldrig hørt han var. Man kan jo godt være meget folkelig uden at være den store kunstner. Og det folkelige røg sig jo en tur, da det, efter krigen, blev afsløret, at han var Nazist. Hans stemme var sandsynligvis en del af hans image som komisk figur. Lige som Peter Malberg i f.eks. Far til 4.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
02. marts 2018 - 12:03 #2
Tak, valby1
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2018 - 12:10 #3
Ok 😊