Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
02. marts 2018 - 11:26 Der er 6 kommentarer

Hvordan laver man word count på et enkelt slide ?

Jeg kan finde ud af at lave word count på hele filen, men ikke på et enkelt slide?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2018 - 11:31 #1
blok teksten ind, kopier til word og lad den tælle
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
02. marts 2018 - 11:34 #2
Men hvis jeg har en del forskellige tekstbokse, og tegn rundt om på mit slide - så tager det jo næsten længere tid end at tælle det i hovedet.

findes der ikke en måde hvorpå jeg kan markerer et bestemt slide, og så få oplyst hvor mange ord/tegn der er derpå?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2018 - 11:47 #3
markere den tekst du gerne vil tælle, og så køre en Word Count - virker super på Word 16, du skal ikke engang lave en wordcount, idet programmet viser det i statuslinjen
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
02. marts 2018 - 11:50 #4
Men i PPT?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2018 - 12:07 #5
hmmm...
så kan du måske eksportere hele din præsentation, - vælg "filer - eksporter - opret uddelingskopier" - hvis du vælger "kun disposition" så kan du tælle ord i Word (måske lidt besværligt, men det er en "hurtigt workaround"
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
02. marts 2018 - 12:34 #6
Ja okay, det kunne godt være en løsning. tak