Avatar billede Rune Sommer Mester
03. marts 2018 - 01:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksport af google docs til en anden konto

Jeg har netop skiftet job, og har 15 GB fyldt med blandede Google dokumenter (*.gdoc, *.gsheet). Disse dokumenter var tilknyttet en konto som jeg for letheds skyld kalder for rune@gmail.com.
Disse dokumenter vil jeg gerne kunne åbne op på min nye konto rune@hotmail.com på mit nye arbejde, som *.gdoc og *.gsheet.

Hvis jeg går ind i "administrer min konto", kan jeg få google til at zippe mappen til mig. Desværre sker der også en konvertering af alle dokumenterne fra *.gdoc til *.docx. Samtlige google-docs bliver altså konverteret til MicrosoftOfficepakke-dokumenter. Det synes jeg ikke er optimalt, da der både går konvertering tabt, men at jeg så skal om-konvertere 1.000+ dokumenter til Google-dokumenter.

Jeg havde troet, at jeg kunne kopiere Google Drev-mappen (i stifinder) over på en ekstern enhed, og så kopiere hele mappen ind på min nye konto (i stifinder) og så blot åbne dokumentet der. Det kan man så heller ikke.

Så nu mangler jeg virkelig et godt råd!
Hvordan hulen får jeg samtlige google-dokumenter over på den nye konto?
Avatar billede puren Ekspert
03. marts 2018 - 13:09 #1
du kan lige nå det endnu(12/3-18) hent google drive programmet og download dine ting og reupload dem til det nye sted
Avatar billede Rune Sommer Mester
03. marts 2018 - 13:25 #2
Hvis jeg downloader dokumenterne, konverteres de til office-dokumenter med docx, xlsx og pptx-endelser. Og så skal jeg for hver enkelt eneste dokument omkonvertere dem tilbage til *.gdocs, for at få dem ind i google Drev igen.

Hvad sker der d. 13. marts?
Avatar billede puren Ekspert
04. marts 2018 - 10:07 #3
som jeg husker det bliver de ikke konvateret når man henter dem med google drive..

13 marts lukker google for google drive deres nye program backup ´n sync ved jeg ikke hvordan virker
Avatar billede Rune Sommer Mester
04. marts 2018 - 21:18 #4
Jeg har alle google-dokumenterne liggende lokalt, men når dokumenterne er downlodaet på denne måde, er det kun et link der ligger på computeren. Altså ikke en decideret fil. Et link der linker til den gamle konto.

Det er noget med at jeg vist kan overflytte dokumenter imellem to konti - det kræver blot lige at min gamle konto åbnes igen.
Avatar billede puren Ekspert
05. marts 2018 - 11:23 #5
" hent google drive programmet og download dine ting og reupload dem til det nye sted "
Avatar billede Rune Sommer Mester
05. marts 2018 - 13:00 #6
Puren - Jeg vil forsøge at specificere det. Du kan få dine dokumenter på tre måder.
1: under administration af din konto, kan man downloade samtlige dokumenter til en stor zip-fil. På denne måde bliver samtlige gdoc-dokumenter omdøbt til *.docx (altså MsOffice-versionen). Disse filer kan naturligvis pakkes ud i den nye konto, men så skal samtlige filer om-konverteres (igen) til gdoc-dokumenter, og det giver et hulens besvær!
2: Drev downloadet, så filerne ligger lokalt, giver mig ikke google-filerne. Det eneste jeg downloader til min lokale maskine er et link til dokumentet på den pågældende konto. Dvs. når jeg har alle mine ting liggende lokalt, kan jeg også sagtens kopiere alt over i en ny konto. Problmatikken er så, at linket (som altså IKKE er en fil) stadig peger på den gamle konto. Og når denne så lukkes, virker linket ikke længere og dokumentet er tabt.
3: Den korrekte måde (som kun gælder for virksomhedskonti) er, under administration kan man vælge en mulighed der hedder: Overfør dit indhold; kopier dine mails og filer over på en anden google-konto. Dette kan kun lade sig gøre, når begge konti er åbne. Og kun på denne måde vil dine gdoc-links virke på den nye konto.

Alternativet er metode 1.

Jeg har nu fået fikset mit oprindelige problem - åbnet kontoen og flyttet filerne over på den nye konto, så jeg anser spørgsmålet for at være lukket/besvaret.