Avatar billede mackikki Novice
03. marts 2018 - 09:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC fryser i tidlig opstart

Jeg har problemer med en Asus PC som ved power up ikke kommer længere end sort skærm hvor på der med grå skrift står
"Asus
"in search of incredible
og så i bunden
"Please press DEL or F2 to enter UEFI BIOS setting"

Dog kan der hverken tastes DEL eller F2
Næste mulighed er at slukke den og prøver powe up igen, hvor det ender ud med samme resultat.

Den har gjort det en gang før for længe siden, hvor en simpel genstart virkede, men der er ingen held denne gang.

Hvad kan det dog være?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. marts 2018 - 11:03 #1
Hvilken model? Ved nyere ASUS skal du trykke på esc. for at vælge Boot Order.
https://ibb.co/jZpj2n
Avatar billede mackikki Novice
03. marts 2018 - 15:14 #2
Det er en Sønens far byggede til ham inden han desværre gik bort grundet kræft, så den er fra sommeren 2016.

Desværre virker det ikke at trykke esc. :o(
Avatar billede puren Ekspert
04. marts 2018 - 10:48 #3
hvad fejlen er kan være mange ting men at du kan se et billede er en god ting..

som poko1 skriver skal vi vide hvilken model bundkortet vi snakker om
typisk står det mellem pci portne eller på plastiken der dækker det
Avatar billede mackikki Novice
07. marts 2018 - 14:30 #4
Løsningen er ikke fundet, men computeren virker igen. den har stået uden strømstik i ca 24 timer, og da vi satte den til igen, virkede den igen
Avatar billede Chr5843 Novice
04. september 2018 - 16:02 #5
Har det helt samme problem lige nu? Skal jeg bare prøve at hive strømstikket ud og sætte den til igen senere?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. september 2018 - 16:05 #6
@Chr5843 velkommen til. Det er nok bedre at du opretter en egen tråd. Så er der större chance for at flere ser det og kan hjälpe.
Avatar billede mackikki Novice
05. september 2018 - 19:21 #7
Mm løsning var at få ombyttet til en ny computer. Der var noget galt på en motherboardene. Hvis den ikke lader når den er slukket er det meget sandsynligt det er grunden