Avatar billede Jakob Jensen Novice
06. marts 2018 - 09:24 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

pc problem med mus måske også tastetur

hej jeg har en svigermor som ringet til mig angående hendes pc
jeg har været over og kigge lidt på den men sidder hjemme nu og kigger efter forskellige løsning

musen er en tråd løs har også prøvet med en med ledning men lyset under musen går ud efter 5 cikunder
men jeg kan se på pc at der er både blå lys men der er også et mindre orange farvet lys lidt mere til venstre

hvad kan det være ???
har ellers prøvet at kom ind i indstilling via tastetur men det som om den ikke reagere er det fordi at usb drev er i stykker
med venlig hilsen
mig
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 10:02 #1
Har du mulighed for at tilkoble via PS/2 ?

Jeg har lige været udsat for en PC med samme problem.
Fik det løst ved at tilkoble et PS/2 tastatur/mus  og den vej igennem køre div reparations  værktøjer , incl total fjernelse af USB mus/tastatur !
Avatar billede Jakob Jensen Novice
06. marts 2018 - 10:24 #2
hvad mener du med en ps/2 mener at den har 4 usb stik
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 10:31 #3
Avatar billede Jakob Jensen Novice
06. marts 2018 - 10:39 #4
ok men så skal jeg finde et ældre mus  da de vi har er med usb stik
det skal da afprøves mange tak
Avatar billede Jakob Jensen Novice
06. marts 2018 - 12:14 #5
Hej hjolsen nu sidder jeg ved PC men den har ikke nogen PS2 stik det er den for ny til men prøver i sikker tilstand der viste den mus
Avatar billede Jakob Jensen Novice
07. marts 2018 - 19:10 #6
hvordan genindstalere jeg min windows i boot så jeg kan få den op og køre igen
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. marts 2018 - 19:52 #7
På en anden pc henter du værktøjet MediaCreation Tool  https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Kør programmet - det opretter et installations medie (brug gerne USB >4GB)
Dette medie kan du installere windows med på PC'en

Prøv lige inden at afbryde opstarten af windows 3 gang  ( ved at tage strømmen)- så kommer du ind i en fejl tilstand - måske virker musen her !
Avatar billede Jakob Jensen Novice
07. marts 2018 - 20:40 #8
hvordan sætter jeg windows 10 i fejlsikker tilstand for jeg kan godt  bruge mus og tastetur i bios men ikke i windows 10 normal ellers skal jeg bare gendanne pc men det vil konnen ikke for sæt nu hendens mor har glæmt noget
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. marts 2018 - 22:34 #9
Hvis du afbryder windows opstarten 3 gange i træk kommer du i en reparations tilstand hvor du kan prøve bla gendannelse og opstart i fejl sikret tilstand !
Avatar billede Jakob Jensen Novice
19. marts 2018 - 06:05 #10
Hej min datters PC er stået af 😶 hvordan kan man se eller finde fejl på den
Det er en alienware x51 hun fik den gratis den kan ikke starte op kan det være at den er slukket forkert eller fået støv ind da den står på gulvtæppe
Når man starter den op lyder den hvid i startknap men lys i siderne er slukket
Kan man sætte den til en anden PC og se om man kan finde fejl jeg har kun en bærbar eller en 8år gammel station PC mvh Jakob
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. marts 2018 - 07:13 #11
Fejl finding på en helt "dø" pc  begynder jeg normalt med at frakoble alt unødvendigt , harddisk/cd drev evt grafikkort - så kun mus tastatur er tilsluttet - hvis det giver et billede på skærmen  tilslut en ting af gangen for at finde den fejlbehæftede hardware.
Avatar billede Jakob Jensen Novice
20. marts 2018 - 09:05 #12
Hej igen vil lige fortælle at jeg fik min svigermor PC op og køre igen fik den gen indstalleret i BIOS nu køre den men alle ting der var på den blev slettet

Men jeg kan se at der er ingen forbindelse til skærmen selvom den er sat til PC og tændt på min datter s PC alienware x51 men prøver lige at skille den ad og se hvor fejl er håber at det er en billig del ☺
Avatar billede Jakob Jensen Novice
20. marts 2018 - 09:46 #13
Nu har jeg skilt PC af og starte den op men kan se 3 ud af 4 blæser køre men kan ikke starte normalt op
Avatar billede Jakob Jensen Novice
20. marts 2018 - 09:51 #14
Der sidder en blæser på navidia den køre ikke så kan det kun være at den er i stykker 😀 og så er det måske derfor der står  No vidio indput på skærmen 😀😀 troede lige jeg skulle skifte bundkort det koster ☺
Avatar billede hjolsen Ekspert
20. marts 2018 - 10:09 #15
Hvis der er en anden video udgang så prøv den (med Nvidea kortet taget ud )
-- et grafikkort kan nu være