Avatar billede super_bedst Novice
07. marts 2018 - 01:18 Der er 2 kommentarer

Powershell command og Maria DB fejler

Hej
Jeg har lidt udfordringer med at få det til at spille sammen,

jeg har 3 forespørgsler

den første henter data ind. den virker,
den anden er 2 delt, og virker ikke helt--- den virker i sql commanden i webinterfacet, men når jeg kører den fra powershell giver den fejl??

kode er:
# Connect to the database
$driver = "MariaDB ODBC 3.0 Driver"
$Connection = New-Object System.Data.ODBC.ODBCConnection
$Connection.connectionstring = "DRIVER={MariaDB ODBC 3.0 Driver};" +
    "Server = $DB_HOSTNAME;" +
    "Database = $DB_DATABASE;" +
    "UID = $DB_USERNAME;" +
    "PWD= $DB_PASSWORD;"
$Connection.Open()
$Query1 = "Load data infile 'C:/Users/Peter/Documents/iWall_3_6/history/result/all.csv' IGNORE into table events fields terminated by ',' lines terminated by '\n' IGNORE 1 LINES (Modtaget,Mandskab,Melding,AdresseVej,AdresseNr,AdresseSted,AdresseBy,Anmelder,Vogne,GPS);"
$Query2 = "SET @test = (SELECT `Modtaget` FROM `events` ORDER BY `Modtaget` DESC LIMIT 1); UPDATE `events` SET `AdresseVej`='',`AdresseNr`='',`Anmelder`='',`GPS`='' WHERE `Modtaget` <> @test;"
$Command1 = New-Object System.Data.ODBC.ODBCCommand($Query1, $Connection)
$Reply = $Command1.executescalar()

$Command2 = New-Object System.Data.ODBC.ODBCCommand($Query2, $Connection)
$Reply = $Command2.executescalar()

command 2 køres, får jeg følgende fejl i powershell:
Exception calling "ExecuteScalar" with "0" argument(s): "ERROR [42000] [ma-3.0.3][10.1.6-MariaDB]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'UPDATE events SET Adres
seVej='--',AdresseNr='--',Anmelder='--',GPS='--' WHERE Mo' at line 1"
At C:\Users\Peter\Documents\Arbejde\Brand\skærm\Powershell\csv6.ps1:183 char:2
+  $Reply = $Command2.executescalar()
+  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo          : NotSpecified: (:) [], MethodInvocationException
    + FullyQualifiedErrorId : OdbcException

Hvad har jeg overset??
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2018 - 02:35 #1
Proev:

$Connection.connectionstring = "DRIVER={MariaDB ODBC 3.0 Driver};" +
    "Server = $DB_HOSTNAME;" +
    "Database = $DB_DATABASE;" +
    "UID = $DB_USERNAME;" +
    "PWD= $DB_PASSWORD;" +
    "OPTION=26;"
Avatar billede super_bedst Novice
07. marts 2018 - 07:08 #2
nej, desværre, præcis samme fejl