Avatar billede John Praktikant
07. marts 2018 - 23:18 Der er 2 kommentarer

Hej kan ikke komme på nettet

Hej har en ældre Samsung bærbar med Windows 7 når jeg skal på nettet slår jeg mit net til og kode så står der det er tilsluttet men når jeg prøver goggle siger den kunne ikke oprette forbindelse jeg har ikke meget forstand på det men håber nogen kan guide mig lidt frem til at finde fejlen det godt nok en jeg lige har købt brugt så ved ikke meget om den
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2018 - 23:41 #1
den får ikke en DNS (Domain Name Service), så den kan ikke finde adresser.

er usb donglen til windows 7 ? eller er den til windows 10 ?
du skal fortælle din netudbyder at det ikke virker. jeg tror nemlig ikke at din dongle virker.
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. marts 2018 - 06:58 #2
Du kan også prøve dette for at få DNS:

#1 Højreklik på netværkssymbol (Placeret på proceslinjen i bunden af skærm)
#2 Vælg "Åbn netværks- og Internetindstillinger"
#3 Vælg Status
#4 Skift adapterindstillinger
#5 Klik på WiFi - Egenskaber - Markere TCP-IPv-4 - Egenskaber
#6 Sæt prik i "Hent automatisk DNS serveradresse"

Denne fremgangsmåde er på win10, men andre win-versioner har en lign. indgangsvinkel.