Avatar billede hjaelptilitsoeges Praktikant
08. marts 2018 - 19:58 Der er 6 kommentarer

søger en som har forstand på hacking

Hej

Jeg tror min tlf er blevet hacket af min eks, men hvordan finder jeg spor af det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. marts 2018 - 20:44 #1
Hvilken telefon snakker vi om ?
Og hvorfor tror du den er hacket ?

PS: Jeg har ingen forstand på at hacke en telefon, men tænker det kan være interessant for dem som har forstand på det. :)
Avatar billede INK Ekspert
08. marts 2018 - 21:25 #2
Det er nok ikke telefonen som sådan, men det kunne være én eller flere af de konti, du har.
Fortæl lige om det er en iPhone eller en Android.
iPhone er knyttet til en Apple konto (AppleID) med password. En Android (Samsung eller andre) er knyttet til en Samsung konto og/eller en Google konto. En iPhone kan også have en Google konto.
Check disse konti. Se loggen for hvilke enheder, der er tilknyttet og ikke mindst skift password. Sørg for at det er dit telefonnummer og din e-mail adresse, der står som modtagere ved nyt password.
Check også dine mailkonti og skift password.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2018 - 00:56 #3
afinstaller alle ukendte apps
Avatar billede frem-ad Professor
09. marts 2018 - 08:57 #4
Bruger den mere strøm end tidligere. Jeg kender en hvor det blev gjort mod, og det første mistænkelige var den begyndt og bruge mere strøm. Han fandt ud gps var aktiveret uden, symbolet kom frem i toppen.
Nulstil den til fabriks indstillinger, og installere kun det du kender, det ville nok være en god start.
Avatar billede hjaelptilitsoeges Praktikant
10. marts 2018 - 13:29 #5
Jeg bruger samsung, og er bange for at vedkommende har adgang til min tlf gennem samsung cloud :( men jeg mangler nogle konkrete beviser.
Avatar billede frem-ad Professor
10. marts 2018 - 17:14 #6
Nu kender jeg ikke Samsung cloud, men kan man ikke se de sidste xx login, det kan man med Sony konto og google konto. Og er det ikke ikke nok og ændre sin login koder.