Avatar billede 300m Mester
09. marts 2018 - 11:14 Der er 4 kommentarer

intel (r) 82579v gigabit network connection

Hej alle
Hver dag når jeg tænder PC er der ingen internetforbindelse før jeg har været i enhedshåndtering, fundet "intel (r) 82579v gigabit network connection" og søgt efter hardware ændringer. Skal lige siges at det også hjælper hvis PC bliver genstartet.
Jeg kører win 10
Hvad kan det skyldes? :/
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2018 - 11:59 #1
det er netværksdriveren der bliver borket af win10.
min egen laptop begyndte at gøre det, efter den var opdateret win7->10

du kan forsøge at installere nyeste bundkort+chipset+net drivere, og så gå i netværksegenskaber på kortet: derinde skal du gennemgå alle indstillinger kortet har, det kan en masse ting som kan slås til og fra.  slå det hele til.

og så skal du fjerne alle former for strømstyring i windows, og også i BIOS.

og så har du gjort alt, og må håbe det virker.

min egen win10 laptop blev kureret ved at opdatere netkortdriveren
Avatar billede 300m Mester
09. marts 2018 - 14:19 #2
Ojs det lyder indviklet! Hvis jeg kan nøjes med at opdatere driver ville jeg være glad!
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=82579v
Har fundet noget her. Hvilken en vil du anbefale jeg skal hente....er bange for at lave kuk i den!
På forhånd tak!
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. marts 2018 - 16:08 #3
Prøv dette:

#1 Højreklik på netværkssymbol (Placeret på proceslinjen i bunden af skærm)
#2 Vælg "Åbn netværks- og Internetindstillinger"
#3 Vælg Status
#4 Skift adapterindstillinger
#5 Klik på WiFi - Egenskaber - Markere TCP-IPv-4 - Egenskaber
#6 Sæt prik i "Hent automatisk DNS serveradresse"

Denne fremgangsmåde er på win10, men andre win-versioner har en lign. indgangsvinkel.

Som #1 også nævner, skal du fjerne flueben i "PC slukker for at spare strøm"
Avatar billede 300m Mester
09. marts 2018 - 16:51 #4
Uvanga der er ikke flueben i "PC slukker for at spare strøm" så det er desværre ikke bare det der er problemet.
Denne stationære pc kører ikke trådløst. Det fik jeg ikke lige skrevet i mit spørgsmål.