Avatar billede Freebooter Mester
11. marts 2018 - 00:46 Der er 5 kommentarer

Automatisk styring af projektor og NPLC

Hej gutter
Jeg arbejder på følgende setup:
1) en videoplayliste er genereret som kan bestå af billeder, videospots og pauser hvor der blot er sort
2) playlisten sendes til en player (en PC med software til formålet)
3) playeren afspiller playlisten (som kører 24-7)
4) en projektor tænder og afspiller når der vises indhold og slukker når der vises sort
5) en glasvæg med NPLC (også kaldet Smartfilm) slukker når der er indhold og tænder når der vises sort (NPLC skifter fra opal til trans når den tændes)
Punkterne 1, 2 og 3 er simple for der er mange færdige løsninger på markedet.
Til gengæld har jeg nogle udfordringer med at sende et CEC signal til projektoren når playlisten afspiller et sort signal og ligeledes søger jeg efter en metode til at kontrollere NPLC'en,
Kunne et stykke software der overvåger videosignalet være en løsning? eller skal jeg løse det på anden vis?
Alle input er meget velkomne!
på forhånd tak
/Brian
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2018 - 00:58 #1
Hej Brian,
i stedet for at lave en "playliste".
Kunne du så evt. lave en playliste, men direkte i noget kode?
På den måde, så kunne du jo:

Afspil film1
Afspil film2
Pause i 30 min (send et signal til din enhed, om den skal slukke)
Afspil film3 (inden skal den selvfølgelig lige sende signal om din enhed skal tænde igen)

osv...

Så du ikke arbejder med "sort/pause" men lader et stykke kode klare denne del, så burde du få bedre styring på tænd/sluk mulighederne tænker jeg.
Avatar billede Freebooter Mester
11. marts 2018 - 09:48 #2
Tak! Den løsning kunne være enklere. Problemet r blot, at de forskellige nøgleklar Digital Signage software jeg har fundet, alle anvender en player der “afspiller” konstant - enten film eller sort. Jeg har kun fundet en enkelt, Broadsign, hvor det er muligt at sende en rs232 kode afsted ved hhv start og slut af hver stump. Det giver så til gengæld en udfordring, når to stumper film afspilles ryg mod ryg. Derfor er jeg på jagt efter en overvågningsløsning der detekterer hvorvidt der afspilles sort eller om der afspilles indhold.
Håber det giver mening :-)
/B
Avatar billede Freebooter Mester
11. marts 2018 - 09:53 #3
Ps. Løsningen opererer med et stort antal playere og et endnu større antal playlister, så hvis jeg skal kode det hele fra bunden, ligger der 4000+ timers arbejde og venter med brugerniveauer, opload, videokonverteringer, tidshåndtering, database osv osv
Avatar billede finb Ekspert
11. marts 2018 - 10:16 #4
Har ikke løsningen, m tænker på
Opgavestyring
eller
computers Dvale-tilstand
eller
TV' s auto-sluk v manglende antenne-signal
til inspiration
Avatar billede Freebooter Mester
11. marts 2018 - 10:37 #5
ups! ser lige, at jeg fik skrevet de forkerte bogstaver. Den rette betegnelse er PDLC.
@finb
tak, der kunne måske ligge en fin løsning i den retning :-)