Avatar billede HrJensen12 Juniormester
11. marts 2018 - 10:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 - Fryser fast

Hej Alle

Mit Windows 10 er begyndt at fryse fast forholdsvist kort efter opstart samt efter opstart efter dvale tilstand.

Jeg har allerede gjort følgende:
- Windows Update opdateret
- Malwarebyte har kørt skan uden fejl
- Kaspersky 2017 kørt skan uden fejl

Findes der et værktøj til at fikse windows 10? (Vil selvfølgelig helst undgå en ren installering af windows 10 hvis muligt...)

På forhånd stor tak!

Mvh. Allan
Avatar billede posten Ekspert
11. marts 2018 - 10:15 #1
hvilken pc har du hvis det er en bambus model så beskriv din cpu/ram/skærmkort og bundkort
Avatar billede poko1 Ekspert
11. marts 2018 - 10:18 #2
Præv at køre en Scan.
Tryk på Windows Tasten + X Tasten  Og vælg  WindowsPowerShell (Admin. Og skriv eller kopier    sfc /scannow  og sæt ind tryk på ok Husk der skal være afstand mellem C og /
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2018 - 20:20 #3
Hvis #2 ikke løser problem, så skulle du måske tænke på de programmer der starter med Windows. Det kan være et program der tjekker for opdateringer, hvor det ikke virker.
Prøv at deaktivere de programmer der starter med Windows og se om problemet forsvinder. Gør det så aktiver en af gangen med en genstart mellem til synder findes.
For at se opstart programmer højreklik proceslinie og gå i jobliste, hvor du her går i start.
Ligger dit antivirus i start så undlad lige i første omgang at deaktivere dette.
Gå i søg og skriv msconfig. gå i fanen tjenester, og sæt hak ved at Microsoft tjenester skal skjules. nu får du programmer som du har installeret synligt. Deaktiver her alle på nær antivirus hvis den ligger der og genstart herefter pc.
Fryser den nu???
Avatar billede HrJensen12 Juniormester
22. marts 2018 - 19:18 #4
Poko1 det hjalp! Tak:)
Avatar billede optimaldoe Praktikant
04. august 2020 - 09:40 #5
Windows10 fryser nu på 2 i7 baerede computere den enen med 8GB RAM og den andne med 16GB RAM. Det er fuldstændig håbløst  Selv om jeg har testet chkdsk og sfc scannow og sådant. Hvis jeg er heldig kan jeg nå at starte et program ,og de andre fryser. Slv Chrome an ikke skifte fra side til side.
Dette er alvorligt og helt uforståeligt. Windows sander til.