Avatar billede tofte Juniormester
13. marts 2018 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find vejrstation fra adresse

Hej

Jeg er ikke helt sikker på at kategorien er velvalgt, men jeg prøver alligevel.

Jeg har en række vejrstationer rundt omkring i europa med kendte koordinater. I forbindelse med en hjemmeside, skal brugeren vælge den som er tættest eller indtaste sin adresse og så skal "systemet" finde den som er tættest.

Findes er nogle gode systemer til dette. Har kigget lidt på google maps, men jeg synes kurven er lidt stejl, så jeg vil gerne lige have et bud på, om der findes noget bedre.

Ønsker noget ala:
https://www.nissan.dk/find-forhandler.html
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2018 - 12:21 #1
De vejrsider med lokaliteter, findes der jo mange af i forvejen! Og jeg tror at de fleste benytter sig af de tjenester som bl.a. Google tilbyder! Men Geodata er jo blevet frie, så der er åbnet for at bruge data, og så er det som regel op til brugerne, at strikke den løsning sammen, som kan flette de data sammen.
Google har jo nogen færdigstrikkede API'er som du frit kan benytte. jeg bruger bl.a. én af dem, til hurtigt at beregne afstande, gennem et Excel regneark.

Her er link til bl.a. en af de vejrsider hvor der kan findes lokaliteter!
https://www.wunderground.com/
Avatar billede tofte Juniormester
13. marts 2018 - 13:33 #2
Tak, jeg kender godt Wunderground den dur ikke rigtig til min anvendelse. Mit ønske er blot at finde hjælp til at finde den tætteste lokation (i dette tlifælde vejrstationer men det er som sådan underordnet)

Men google har altså noget som kan kaldes direkte og der er mulighed for at lægge punkter ind?
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2018 - 13:48 #3
#2  -  Google har de såkaldte API'er som er scripts der kan bruges i flere forskellige opsætninger. Så du skal selv lave "lidt hjemmearbejde" med at indsætte dem i det du skal bruge dem til. Som nævnt bruger jeg én af disse i et Excel ark.
Avatar billede tofte Juniormester
13. marts 2018 - 14:23 #4
Tak for hjælpen
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2018 - 15:42 #5
#4  -  Du er velkommen ;-)  Jeg håber du får sat systemet op. Ellers er her et Link til JS API'er hos Google!
https://developers.google.com/api-client-library/javascript/start/start-js