Avatar billede kaz9k Juniormester
13. marts 2018 - 12:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Liste over ansatte for bestemte måneder

Hej

Jeg har en række medarbejdere, som er listet op med alder, køn, afdeling, ansættelsedato og eventuel opsigelsesdato.

Kan jeg lave en list over medarbejdere, som har været ansat i f.eks. februar 2016 ved at taste "februar 2016" i et bestemt felt?

Se excel-arket her eller modtag i indbakken.

https://filtransport.enggaard.dk/message/TPMH8Gs9xjxBKvCO0JIb79

Takker
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. marts 2018 - 13:01 #1
Hvis du har mod på Access database, kan det nemt lade sig gøre.
Avatar billede kaz9k Juniormester
13. marts 2018 - 13:26 #2
aaah... det var godt nok planen, at det skulle være i Excel :)
Avatar billede kim1a Ekspert
13. marts 2018 - 13:27 #3
Hvis det blot er noget du skal en gang imellem så brug filter, hvis datoen i kolonnen med ansættelsesdato er formatteret korrekt vil du kunne søge på måned og år uden problemer.

Alternativt bør du lave en hjælpekolonne som laver en lille formel:
=hvis(ansættelsesdato<celle med dato du undersøger;hvis(opsigelsesdato>celle med dato du undersøger;1;0);0)

På den måde bliver resultatet af cellen 1 hvis personen er i det interval, og du kan nu bruge autofilter.
Avatar billede kaz9k Juniormester
13. marts 2018 - 13:55 #4
Tak det giver masser af mening