Avatar billede Pilde Juniormester
15. marts 2018 - 14:20 Der er 4 kommentarer

Hjælp til fjernelse af H1 i Wordpress

Hej Eksperter,
Jeg sidder og roder med min egen hjemmeside ( https://www.lavpristelte.dk ) som er bygget i wordpress og hvor jeg har brugt et Theme kaldet Responsive.

I dette theme har jeg disablet brug af deres skabelon til forsiden og selv skrevet/kodet min forside.

Som I kan se så har jeg indsat min overskrift lidt nede på siden som en H1 og undladt at udfylde en side titel hvilket ser rigtig fint ud. Problemet er blot at jeg i koden har 2 H1-tags - en tom og en udfyldt.

Jeg vil meget gerne have fjernet den første tomme h1-tag men kun fra forsiden.

Jeg forsøgte med lidt CSS at indsætte denne kode.

.post-1408 h1 {
display: none;
}

Det resulterede forventeligt i at begge H1 forsvandt så jeg har lidt brug for hjælp til af fjerne den første H1-tag.

Det er vigtigt at det kun gælder forsiden og ikke undersiderne hvor jeg bruge sidetitlerne som de er tiltænkt.

Er der nogen som kan hjælpe mig her ?

Det skal siges at jeg ikke er super stærk i kode og slet ikke php da jeg ikek er programmør.

På forhånd tak.
Avatar billede Pilde Juniormester
15. marts 2018 - 14:49 #1
Som tilføjelse så skal det siges at den første H1 ser således ud:

<h1 class="entry-title post-title"></h1>

Spørgsmålet er om man kan isolere denne i CSS'en så det ikke kun er gelerelt H1 men den specifikke med class="entry-title post-title"
Avatar billede Pilde Juniormester
15. marts 2018 - 16:29 #2
Kan se at H1 tagget ikke forsvinder fra koden når siden loades med ovenstående CSS-kode så måske et plugin der fjerner H1 fra den konkrete side i koden.

Noget nogen kan hjælpe med ?
Avatar billede Zkyhndk Juniormester
16. marts 2018 - 09:28 #3
har du prøvet:

h1.post-1408 {
display: none;
}
Avatar billede Pilde Juniormester
16. marts 2018 - 17:07 #4
Hej Zkyhndk,
Ser ikke ud til at have nogen effekt. Tænker jeg skal have fundet noget kode i en fil som skal tilpasses. Ellers mange tak for dit input.